۲۴ خرداد ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5756089
T T
۰ نفر
ترکیه به محکومیت اسراییل در سازمان ملل رای ممتنع داد # انکارا - ایرنا 24 خرداد 1376 برابر با 14 ژوئن 1997 ترکیه در رای گیری محکومیت اسراییل به جرم قتل عام مردم بیگناه جنوب لبنان در مجمع عمومی سازمان ملل رای ممتنع داد.
خبرگزاری اناتولی روز شنبه گزارش داد مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه طرح پرداخت هزینه نیروی حافظ صلح این سازمان مستقر در جنوب لبنان از بودجه سازمان ملل را به رای گیری گذاشت.
بنا بر این گزارش در متن این طرح ماده ای در محکومیت اسرائیل در قتل عام اردوگاه سازمان ملل در جنوب لبنان گذاشته شده بود که ترکیه در جریان رای گیری این ماده در مجمع عمومی رای ممتنع داد.
اناتولی افزود : 66 کشور به این ماده از طرح مذکور رای موافق،امریکا و اسرائیل رای مخالف و 59 کشورنیز رای ممتنع دادند.
این خبرگزاری گزارش داد منابع سازمان ملل می گویند مجمع عمومی سازمان ملل حق محکوم کردن کشوری به پرداخت غرامت را که مغایر با شورای امنیت باشد ندارد.
برخی کشورهای اسلامی پیش از این به دلیل قتل عام رژیم صهیونیتسی در اردوگاه سازمان ملل در جنوب لبنان خواستار پرداخت غرامت از سوی این رژیم شده بودند ولی شورای امنیت سازمان ملل با وتوی امریکا این طرح را رد کرد.
خبرگزاری اناتولی افزود ترکیه با در نظر گرفتن اینکه مجمع عمومی سازمان ملل چنین اختیاری ندارد وتصویب این ماده در اینده می تواند در خصوص برخی موارد دیگر نیز الگو قرار گیرد به این ماده رای ممتنع داد.
۰ نفر