۱۳ خرداد ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5754781
T T
۰ نفر

سفیر جدید ایتالیا در آلبانی از کار برکنار شد

۱۳ خرداد ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5754781
سفیر جدید ایتالیا در آلبانی از کار برکنار شد # رم - ایرنا 13 خرداد 1376 برابر با سوم ژوئن 1997 سفیر جدید ایتالیا در آلبانی در حالی که فقط کمتر از دو روز از صدور حکمش می گذشت، از سوی وزیر امور خارجه ایتالیا برکنار شد.
وزارت امور خارجه ایتالیا روز دوشنبه با صدور یک بیانیه کوتاه اعلام کرد، "منفردو اینچیزا دی کامرانا" سفیر جدید ایتالیا در تیرانا روزیکشنبه از کار برکنار شده است.
"دی کامرانا" روز جمعه از سوی شورای وزیران ایتالیا منصوب شده بود.
دلیل برکناری این سفیر ناکام، مصاحبه روز شنبه او با روزنامه " لارپو بلیکا" است که طی آن، "دی کامرانا" وزیر و مجموعه وزارت امور خارجه ایتالیا را ضعیف خوانده بود.
این اظهار موجب آن شد که دولت ایتالیا سریعا تصمیم به عزل سفیر جدید بگیرد.
"رومانو پرودی" نخست وزیر ایتالیا گفت: طرز مصاحبه "دی کامرانا" بسیار ناپسند بود و یک سفیر باید کم حرف، نکته سنج و محتاط باشد.
"لامبرتو دینی" وزیر امور خارجه ایتالیا نیز روز دوشنبه در گفت و گویی با خبرنگاران اظهار داشت : "دی کامرانا" به اشتباهش اعتراف و حکم برکناری اش را "مناسب" ارزیابی کرده است.
ایتالیا اکنون فرماندهی نیروهای چند ملیتی حافظ امنیت در آلبانی را بر عهده دارد .
"دی کامرانا" یکی از بلندپایه ترین دیپلمات های ایتالیایی بود که به منظور کمک به کشورش برای باز کردن یک نقش ارزنده تر در آینده آلبانی برگزیده شده بود.
اکنون با توجه به انتخابات 29 ژوئن در آلبانی، بی سفیر ماندن ایتالیا در آن کشور می تواند لطمه زیادی به رم وارد سازد و میدان را برای واشنگتن (به عنوان رقیب گستاخ و لجباز ایتالیا در آلبانی ) خالی گذارد.
با این حال هنوز فرد جدیدی برای جایگزینی "دی کامرانا" در نظر گرفته نشده است.
( الف - ع )
۰ نفر