۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5751531
T T
۰ نفر

وزیر امور خارجه ایران وارد قاهره شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5751531
وزیر امور خارجه ایران وارد قاهره شد # قاهره- ایرنا 15 اردیبهشت ماه 1376 برابر با 5 می 1997 "علی اکبر ولایتی" وزیر امور خارجه ایران برای تسلیم پیام دعوت "اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس جمهوری ایران به "حسنی مبارک" رییس جمهوری مصر دوشنبه شب وارد قاهره شد.
" ولایتی" فردا سه شنبه پیام دعوت رییس جمهوری ایران از "حسنی مبارک" برای شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران را تسلیم وی خواهد کرد.
وی همچنین دوشنبه شب با "عمروموسی" همتای مصری خود در قاهره دیدار و گفت وگو می کند.
"ولایتی" در بدو ورود به قاهره در فرودگاه بین المللی این شهر در جمع خبرنگاران گفت: مصر به عنوان یک کشور مهم اسلامی می تواند در کنار سایر کشورهای اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام و اتخاذ تصمیم های جمعی نقش داشته باشد.
وی افزود: با توجه به مسایل علمی که در جهان اسلامی وجود دارد، لازم است که مقام های کشورهای اسلامی با هم رایزنی ها و مشورت هایی داشته باشند.
وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره روابط دو کشور گفت: رابطه ایران و مصر به عنوان دو کشور مسلمان همواره در سال های اخیر رو به پیشرفت بوده و همکاری های دو کشور رشد نسبتا خوبی داشته است .
وی اظهار داشت: طبیعی است که هر دو کشور ایران و مصر علایق خاص خودشان را دارند و براساس ان سیاست های خود را دنبال می کنند ولی ما باید تلاش کنیم تا مشترکات بیشتری میان دو کشور بیابیم .
"ولایتی" گفت: بی تردید گسترش همکاری های دو کشور مهم و مسلمان ایران و مصر می تواند به نفع جهان اسلام باشد .
وی درپاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد ادعاهای برخی رسانه ها درباره حمایت ایران از تروریسم تاکید کرد: ایران یکی از قربانیان تروریسم است و احترام های تروریستی را همیشه محکوم کرده و می کند و نسبت دادن این گونه اعمال به جمهوری اسلامی ایران ادعایی بیش نیست و به هیچ وجه صحت ندارد.
وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه به دیدار دو روزه خود از مصر پایان می دهد و برای دیدار و گفت و گو با مقام های سوریه از قاهره عازم دمشق خواهد شد.
"ولایتی" در ادامه سفر چهار روزه خود به چهار کشور عربی و اسلامی خاور میانه به لبنان و یمن نیز خواهد رفت تا دعوت نامه رییس جمهوری ایران را تسلیم "الیاس هراوی" و "علی عبدالله صالح" روسای جمهوری این دو کشور کند.
هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی آذرماه امسال در تهران برگزار می شود.
* ج.ح *( الف - ع )
۰ نفر