۲۰ فروردین ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5748583
T T
۰ نفر
صرب های ساکن شرق کرواسی خواستار به تعویق افتادن انتخابات محلی هستند # سارایوو - ایرنا 20 فروردین 1376 برابر با 9 آوریل 1997 روزنامه "ویسنیک" چاپ زاگرب نوشت: در حالی که پنج روز به برگزاری انتخابات محلی و استانی در کرواسی مانده است ، صرب های ساکن شرق این کشور با ارسال نامه هایی به سفیران کشورهای عضو گروه تماس بین المللی و نماینده سازمان ملل ، خواستار به تعویق افتادن این انتخابات شدند.
"ویسنیک" روز چهارشنبه نوشت : کرواسی نمی تواند حضور صرب های شورشی کراینا را در منطقه "پودوناویا" به عنوان ساکنان قبلی کرواسی بپذیرد و اجازه دهد صربها برای پیروزی ، آرای خود را در انتخابات محلی به صندوقهای رای بریزند.
این روزنامه که دیدگاه های دولت کرواسی را منعکس می کند ، افزود: به تعویق افتادن انتخابات یا فشارهای بین المللی به دولت زاگرب نمی تواند باعث واگذاری امکانات بیشتر به صرب های شورشی شرق کرواسی باشد.
صرب های کرواسی در زمان شروع جنک در یوگسلاوی سابق علیه دولت کرواسی وارد جنک شدند و درمنطقه اسلونی شرقی (شرق کرواسی ) خودمختاری اعلام کردند.
دولت کرواسی ، دو سال پیش ،این منطقه را آزاد کرد و هم اکنون نیروهای سازمان ملل در آنجا مستقر هستند و قرار است پس از انتخابات ،این منطقه تحت نظارت دولت کرواسی قرار گیرد .
۰ نفر