۲۰ فروردین ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5748467
T T
۰ نفر
مردم ژاپن مخالف حضور نیروهای آمریکایی در آن کشور هستند # تهران - ایرنا 20 فروردین ماه 76 برابر با نهم آوریل 1997 یک گزارش محرمانه "سیا" حاکیست، اکثریت قریب به اتفاق مردم ژاپن مخالف حضور وسیع نیروهای آمریکایی در آن کشور می باشند.
در گزارش سیا که روز سه شنبه در نشریه "واشنگتن تایمز" منتشر شده، همچنین آمده است، 59 درصد از مردم ژاپن نیز مایلند که از پایگاه های نیرو های آمریکا در ژاپن کاسته شود و حتی این امر به قیمت تضعیف دفاعی ژاپن تمام شود.
طبق آمار سیا که در ژانویه گذشته تهیه شده است، 48 درصد از مردم ژاپن مایلند که از تعداد پایگاه های آمریکایی در کشورشان، کاسته شود و 11 درصد اصرار دارند که کلیه 47 هزار نیروی آمریکایی، ژاپن را ترک کنند.
بر اساس این آمار، در مجموع 93 درصد از مردم ژاپن مایلند که از نیرو های آمریکایی در ژاپن کاسته شود.
"واشنگتن تایمز" می نویسد: افشاء این آمار محرمانه درحالی صورت می گیرد که "ویلیام کوهن" وزیر دفاع امریکا روز دوشنبه برای بازدید از نیروهای آمریکایی مستقر در ژاپن و بحث درباره روابط دفاعی آمریکا و ژاپن وارد توکیو شد.
هنگامی که از وزیر دفاع آمریکا در مورد مساله نارضایتی مردم ژاپن از حضور نیروهای آمریکایی سوال شد، وی به خبرنگارانی که همراه او بودند، گفت: "من فکر می کنم که مردم در این خصوص دارای سلیقه های مختلفی هستند و از طرفی یک حمایت بسیار قوی از رابطه با آمریکا در بین ژاپنی ها وجود دارد." اما وی در عین حال اذعان داشت، " شاید هم مساله ای در مورد حجم این نیرو در بین مردم مطرح باشد." "واشنگتن تایمز" خاطرنشان کرد که روز شنبه گذشته هزاران نفر از مردم اوکیناوا در اعتراض به تمدید لایحه استقرار نیروهای آمریکایی در این جزیره، راه پیمایی کردند.
( الف - ع )
۰ نفر