۱۹ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5745924
T T
۰ نفر

وزارت دفاع روسیه ، خبر حمله به چچن را تکذیب کرد

۱۹ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5745924
وزارت دفاع روسیه ، خبر حمله به چچن را تکذیب کرد # مسکو ، ایرنا: 19 اسفند 1377 برابر با ده مارس 1999 وزارت دفاع روسیه، خبر آمادگی انتقال واحدهای موشکی ارتش این کشور به قفقاز شمالی ، برای حمله احتمالی علیه چچن را تکذیب کرد.
وزارت دفاع روسیه ، روز چهارشنبه، با انتشار اطلاعیه ای ، با تکذیب این خبر اعلام کرد که این شایعات، توطئه ای برای ایجاد تشنج و تشــدید بحران در قفقار شمالی ، به خصوص در چچن است.
در همین حال،" ایگور سرگیف " وزیر دفاع روسیه نیز گفت: در نشسـت هیات دولت ، هیچ تصمیمی در مورد توسل به زور علیه چچن اتخاذ نشده است.
وی گفت: مسکو، راه های مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران آدم ربایی در چچن را دنبال می کند.
سرگیف ، این احتمال را مطرح کرد که در روزهای آیــنده ، مذاکراتی بین "یوگنی پریماکف" نخست وزیر روسیه و "اصلان مسخدوف" رییس جمهوری چچن ، به - منظور حل بحران بین مسکو و گروزنی ، صورت گیرد.
پیش از این ، خـبرگزاری ایتارتاس روسیه ، به نقل از منابع مطـــلع در نیروهای مسلح روسیه، گزارش داد که ستاد حوزه نظامی قفقاز شمالی ، نیروهای خود را برای مقابله با نیروهای چچنی، به مناطق نزدیک با این جمهوری انتقال می دهد.
روابط مسکو و گروزنی ، در پی ربوده شدن ژنرال "گنادی شپیگون" نماینده وزارت کشور روسیه در چچن ، در فرودگاه این شهر ، به شدت بحرانی شد.
روسیه ، دولت چچن و فرماندهان نظامی این جمهوری را در این آدم ربایی، مقصر می داند و پیش از این ، وزیر کشور روسیه، تهدید کرده بود که در صورت عدم آزادی شپیگون ، مسکو از اقدام نظامی علیه چچن پرهیز نخواهد کرد .
* ه - ج *
۰ نفر