۹ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5744481
T T
۰ نفر
نخست وزیر لبنان از روستای ازاد شده ارنون دیدن کرد # بیروت ،ایرنا: نهم اسفند 1377 برابر با 28 فوریه 1999 " سلیم الحص " نخست وزیر لبنان روز یکشنبه در راس هیاتی از نمایندگان مجلس از روستای ازاده شده ارنون در حاشیه بخش اشغالی جنوب این کشور دیدن کرد.
وی و هیات همراه به هنگام ورود به ارنون مورد استقبال اهالی و جمع کثیری از مردم قرار گرفتند که برای اعلام همبستگی با ساکنان ارنون در آنجا حضور داشتند.
الحص طی سخنانی ضمن ستایش از استقامت و پایداری مردم ارنون و دیگر مناطق جنوب لبنان در برابر رژیم صهیونیستی گفت : آنچه در ارنون روی داد بیانگر وفاداری و پایبندی جوانان به لبنان است .
نخست وزیر لبنان افزود : این سرزمین متعلق به ما است و ما تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهیم شد حتی از یک وجب از خاک آن چشم پوشی کنیم.
وی همچنین تاکید کرد ، تمامی نهادها و ادارات دولتی در خدمت استقامت و پایداری مردم در برابر رژیم صهیونیستی است.
الحص با اعلام جانبداری مجدد از مقاومت ضد صهیونیستی گفت : مقاومت پدیده ای در دفاع از لبنان و تجلی گر مخالفت مردم با اشغالگری است و لذا دولت از آن حمایت می کند.
روستای ارنون پس از نه روز اسارت روز جمعه با تظاهرات گسترده دانشجویان و ساکنان جنوب لبنان به سوی آن از چنک رژیم صهیونیستی آزاد شد.
تظاهرکنندگان خشمگین با برداشتن سیم های خاردار و موانع ایذایی ایجاد شده از سوی اشغالگران ، وارد ارنون شده و با مردم آن اعلام همبستگی کردند.
به دنبال این حرکت خود جوش ، رژیم صهیونیستی ناگزیر شد تدابیر اتخاذ شده بر ضد ارنون را لغو کند.
۰ نفر