۲۶ دی ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5739412
T T
۰ نفر

انعکاس روز جهانی قدس در روزنامه های چاپ قطر

۲۶ دی ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5739412
انعکاس روز جهانی قدس در روزنامه های چاپ قطر # ابوظبی ، ایرنا: 26 دی 1377 برابر با 16 ژانویه 1999 روزنامه های چاپ قطر مقالات روز شنبه خود را به روز جهانی قدس اختصاص داده و نوشتند : راهپیمایی روز جمعه در کشورهای اسلامی نشان دهنده جایگاه این شهر مقدس در وجدان جهان اسلام و عرب و نیز افزایش بینش و اگاهی مسلمانان در مورد ضرورت ازادسازی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها است .
روزنامه " الشرق " با درخواست از آمریکا و رژیم صهیونیستی برای عبرت گرفتن از این راهپیمایی ها ، نوشت : این راهپیمایی ها این مساله را تاکید کردند که نمی توان به سادگی حقوق مشروع را مورد انکار قرار داد به ویژه اگر این حقوق از ماهیت دینی و تقدس نزد مسلمان برخوردار باشد.
روزنامه " الوطن " ضمن گرامی داشت روز جهانی قدس نوشت : این شهر مقدس اکنون تحت اشغال گستاخانه صهیونیست ها قرار دارد و این رژیم هولناک ترین اقدامات را علیه بیت المقدس انجام می دهد. این روزنامه با ابراز تاسف از اینکه شهر قدس سالیان دراز تحت اشغال قرار دارد ، تاکید کرد که جهان اسلام باید مسئولیت اساسی ازادسازی شهر قدس را به عهده بگیرد.
الوطن افزود : اشتباه است اگر تصور کنیم که مساله قدس تنها مربوط به مبارزات مردم فلسطین است زیرا در صورت صحت چنین دیدگاهی میلیون ها مسلمان دیروز در خیابانها و مساجد به گرامی داشت روز جهانی قدس نمی پرداختند.
این روزنامه خواستار این شده است که جامعه جهانی به مسئولیت خود در جهت مبارزه با اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی عمل کند.
روزنامه " الرایه " نیز نوشت : این مساله تازگی ندارد که شهر قدس و اماکن مقدس ان به عنوان عامل مشترک اراده مسلمانان در سراسر گیتی هستند.
به نوشته الرایه جایگاه معنوی بیت المقدس در نزد مسلمانان قادر است هرگونه تایید و تلاش برای عملی کردن یک استراتژی جدی از سوی رهبران کشورهای اسلامی را برای ازادسازی این شهر مقدس بسیج کند.
این روزنامه خواستار همراهی رهبری های رسمی با اراده ملت های خود شد و نوشت : رهبران باید این را درک کنند که صبر مسلمانان در برابر وضعیت ذلت امیز حد و مرزی دارد.
روزنامه الرایه تجربه مبارزاتی حزب ا.. لبنان را ستود و نوشت : حزب ا.. لبنان الگوی همه اعراب و مسلمانان در مبارزه با اشغالگری می باشد زیرا یک گروه اندک و مومن و با امکانات تسلیحاتی محدود توانایی خود را برای ایستادگی در برابر نیروی اشغالگری که مجهز به جدیدترین انواع فن اوری است را به اثبات رساند.
۰ نفر