۱۵ آذر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5735008
T T
۰ نفر
سه طرح دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد # تهران ، ایرنا: 15 آذر 1377 برابر با ششم دسامبر 1998 نـمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه ، ســــه طرح دو فوریتی را تقدیم مجلس کردند که دو فوریت یکی از این طرحها به تصویب رسید.
نمایندگان مجلس دراین جلسه با دو فوریت طرح " اصلاح تبصره ذیل ماده 221 قانون مالیاتهای مستقیم " موافقت کردند.
به گفته یکی از طراحان این طرح ، دلیل تقاضای دوفوریت برای اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم این است که تکلیف این مساله تا قبل از بررسی لایحه بودجه سال 78 روشن شود.
در صورت تصویب این طرح دو فوریتی دولت موظف خواهد بود بخشی از مالیـات شرکتها و کارخانه های هر منطقه را در همان منطقه هزینه کند.
طرح " اصلاح ماده 74 قانون تشکیلات شوراهای اسلامی " درباره ترکیب هیات عالی نظارت استانها و طرح " تعیین قیمت بنزین در سال 78 " نیز در جلســـه علنی امروز با قید دو فوریت تقدیم مجلس شدند که نمایندگان با دو فوریـــت این طرحها موافقت نکردند.
" محمد سعیدی کیا " وزیرجهاد سازندگی نیز در جلـسه علنی امروز مجلس به سوال " شاپور مرحبا " نماینده مردم آستارا درباره علت حذف روش صید دامگستر در این منطقه ، پاسخ داد ولی به علت قانع نشدن نماینده مذکور ، سوال برای بررسی بیشتر به کمیسیون اصول 88 و 90 مجلس ارسال شد.
نماینده مردم آستارا در این جلسه از وزیر جهاد سازندگی سوال کرد ، بـا توجه به عدم وجود امکانات بندری و ساحل مناسب ،علت حذف صید به روش دامگستر از آستارا تا شفارود چیست ؟ وزیر جهاد سازندگی در پاسخ گفت : ممنوعیت صید دامگستر قانونی و حقوقـی است و قانون در این زمینه کاملا صراحت دارد.
وی با اشاره به زیانهای روش صید دامگستر برای منابع دریایی دریای خـزر ، گفت : حدود 6200 نفراز روش صید دامگستر استفاده می کردند که خوشبختانــه حدود 90 درصد هم اکنون این روش را کنارگذاشته اند وتنها 530 نفر به استفاده از این روش اصرار دارند که این مساله کاملا غیرقانونی است.
سعیدی کیا گفت : کشورهای حاشیه دریـــای خزر نیز از سالها پیش روش صید دامگستر را ممنوع کرده اند ، هر چند برخی از آنها بنا به دلایلی ان را اعلام نکرده اند.
وی افزود:جمهوری اسلامی ایران حدود 45 درصد از ماهی های خاویاری دریــای خزر را صید می کند که باید با جلوگیری از روشهای دامگستر به حفظ منابع نیز کمک کنیم.
سعیدی کیا گفت : در این راستا سالانه مقادیر قابل توجهی بچه ماهی بـرای تجدید منابع دریای خزر از سوی شیلات کشور به این دریا ریخته می شود.
*م.ف *
۰ نفر