۲۴ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5729364
T T
۰ نفر
ابراز خشنودی شورای امنیت سازمان ملل از پیشرفت ماموریت اخضر ابراهیمی # سازمان ملل - ایرنا: 24 مهر 1377 برابر با 16 اکتبر 1998 شورای امنیت سازمان ملل از پیشرفت تلاش های " اخضر ابراهیمی" نماینده دبیر کل این سازمان در امور افغانستان برای کاهش تشنج در منطقه و بهبود اوضاع حقوق بشر و فعالیت های بشردوستانه توسط طالبان ابراز خشنودی کرد .
" جرمی گرین استاک " رئیس انگلیسی شورای امنیت در پایان جلسه مشورتی روز جمعه شورا این موضوع را اعلام کرد .
در این جلسه" پرندرگاست "معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل گزارشی در مورد تازه ترین تحولات افغانستان به اعضای شورای امنیت ارائه داد .
گرین استاک افزود : اعضای شورای امنیت از تلاش های ابراهیمی برای اجرای قطعنامه های شورا در رابطه با افغانستان و همچنین تاکید بر ضرورت اجرای تعهداتی که همه طرف های منازعه افغانستان از قبل به آنها پایبند شده اند حمایت و قدردانی کرد .
اعضای شورای امنیت از ادامه جنک در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از همه طرف ها خواستند خواستار آتش بس شوند و مذاکراتی را که منجر به روی کار آمدن دولتی با پایگاه وسیع مردمی در افغانستان شود آغاز کنند .
اعضای شورای امنیت همچنین از اوضاع حقوق بشر و وضعیت کمک های بشردوستانه در افغانستان ابراز نگرانی کردند .
شورای امنیت از همه طرف ها خواست به قوانین بشردوستانه احترام بگذارند ، معیارهای حقوق بشر را رعایت کنند ، به سازمان های بشردوستانه بین المللی اجازه دسترسی کامل بدهند و امنیت کارمندان سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی را تضمین کنند .
اعضای شورای امنیت همچنین از ادامه بکارگیری مناطق تحت کنترل طالبان برای کشت مواد مخدر و پناه دادن و آموزش تروریست ها ابراز نگرانی کرد .
رئیس شورای امنیت افزود، شورا اوضاع افغانستان را به دقت زیر نظر دارد و بعد از مراجعه نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل از منطقه و استماع گزارش وی ، اتخاذ اقدامات بیشتری را مورد بررسی قرار می دهد .
۰ نفر