۲۴ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5729289
T T
۰ نفر
نخست وزیر مالزی با هدف جلب کمک های بیشتر راهی ژاپن شد # کوالالامپور - ایرنا: 24 مهر 1377 برابر با 16 اکتبر 1998 " ماهاتیر محمد " ، نخست وزیر مـالزی ، شامگاه پنجشنبه ، با هـدف جلب کمک های بیشتر ژاپن، راهی توکیو، پایتخت این کشور شد.
نخست وزیر مالزی قرار است ، روز جمعه با " کیزو ابوچی "، همتای ژاپنی خود درباره پیامدهای بحران مالی 15 ماهه شرق آسیا به گفت و گـــو بنشیند و در میهمانی " آکی هیتو " ، پادشاه ژاپن نیز حضور یابد.
ماهاتیر محمد را در دیدار چهار روزه از ژاپن ، شماری از مقــــام های اقتصادی ، بانکی و صاحبان شرکت های بزرک فعال مالزی همراهی مــی کننــد و وی به همراه اینان در یک همایش توسعه بین المللی در ژاپن شرکت می کند.
توکیو متعهد شده است ، برای حل بحران مالی شرق آسیــا که اقتصاد ژاپن را نیز آسیب می دهد، کمک مالی و وام در اختیار مالزی و دیگر کشــــورهای دچار این بحران اعطاء کند.
پیش بینی می شود، ماهاتیر محمد، در دیدار از ژاپن با مقـام های ایــن کشور درباره اوضاع سیاسی کنونی مالزی پس از برکناری " انور ابـــــراهیم" معــــــاون بازداشت شده نخست وزیر مالزی و تظاهرات هواداران وی نیز گـفت وگو کند.
بحران مالی شرق آسیا، 15 ماه پیش هنگام شناور شدن واحد پـولی تـایلند با یورش ارزبازان جهانی همچون " جرج سروس " ، سرمایه دار یهودی آمــریکایی به بــازارهای ارز و سهام تایلند و سپس بسیاری دیگر از کشورهای شـــــرق آسیـــــا همچون اندونزی ، کره جنوبی ، مالزی و فیلیپین آغاز شد0 این بحران، هم اینک با پیدایش وخیم ترین رکود پس از جنک جهـانــــی در اقتصاد ژاپن گسترش یافته و اقتصاد کشورهای شرق آسیا را که بسیار متاثر از اقتصاد ژاپن است ، شکننده تر کرده است0 ع / و
۰ نفر