۱۵ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5728300
T T
۰ نفر
ایران :طالبان درآمد خود را از راه تولید و صدور مواد مخدر تامین می کند # تهران ، ایرنا - 15 مهر 1377 برابر با هفت اکتبر 1998 "محمد فلاح" دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: طالبان درآمد خود را از راه تولید و صدور مواد مخدر تامین می کند.
وی روز چهارشنبه افزود: سازمان ملل متحد رسما اعلام کرده است ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.
فلاح گفت: برخی کشورهای غربی که تا چندی قبل ایران را به تولید و ترانزیت موادمخدر متهم می کردند ، اکنون امادگی خود را برای همکاری با ایران در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اعلام کرده اند.
وی با تاکید بر شرکت یک هیات ایرانی در اجلاس بین المللی مبارزه با مواد مخدر که در ایتالیا برگزار شد،افزود:در این اجلاس از فعالیت ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیر شد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: در این اجــلاس تجربیــــــات ایران در زمینه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به کشورهای اروپایی ارائه شد.
وی افزود: ایران تلاش خود را در مبارزه با قاچاق مواد مخدرانجام داده است و حالا دنیا باید به وظیفه خود عمل کند.
فلاح گفت: دنیا تاکنون در مساله مبارزه با مواد مخدر موفق نبوده است چرا که به معضل مواد مخدر به عنوان یک پدیده مرتبط با دیگر پدیده های اجتماعی نگاه نکرده است.
وی رواج سکس و بی بندوباری را از عوامل خودفراموشی و در نتیجه گرایش به مواد مخدر در جهان غرب خواند.
دبیر ستادمبارزه با مواد مخدر با توجه به اینکه ایران در مسیر عبور مواد مخدر به کشور اروپایی قرار دارد،تاکیدکرد:ایران قربانی فقر منطقه و ثروتمندی کشورهای اروپاویی شده است.
وی افزود: امیدواریم اروپا برای جلوگیری از سرازیر شدن مواد مخدر به این قاره سرمایه گذاریهای لازم را انجام دهد.
فلاح افزود: در حال حاضر ایران جایگاه خود را در مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان بدست اورده است .
۰ نفر