۱۵ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5728220
T T
۰ نفر
رئیس انجمن دوستی ایران واسپانیا:جامعه جهانی برای ایران اهمیت زیادی قائل است # مادرید ، ایرنا : 15 مهر 1377 برابر با هفت اکتبر 1998 " آلخاندرو لورکا " رئیس انجمن دوستی ایران و اسپانیا گفت:جامعه جهانی برای ایران اهمیت زیادی قائل است و سفر هیات پارلمانی ایران به اسپانیا در راستای سیاست خارجی آقـای خاتمی برای گسترش روابط با ملت ها و دولت ها در جهان قلمداد می شود.
رئیس انجمن دوستی ایران و اسپانیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار " ایرنا " در مادرید افزود : اسپانیااز سفر هیات پارلمانی ایران به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی به این کشور خرسند اســت و از ان استقبال می کند.
آلخاندرو خاطر نشان ساخت : جامعه جهانی سیاست های آقای محمد خاتمی رئیس جمهوری اسلامی ایران را به دیده احترام می نگرد و برای آن ارزش زیادی قائل است.
وی گفت : ایران در منطقه آسیا و خلیج فارس از اهمیت سوق الجیشی بسـیار بالایی برخوردار است و در ایجـاد ثبــات و آرامش در این منطقه از جهان نقش مهمی را بر عهده دارد و عامل ثبات در برقراری آرامش در مشکلات افغانستان، منطقه قفقاز، آسیای میانه و خلیج فارس است .
الخاندرو درباره روابط دو جانبه ایران و اسپانیا افــــزود : تلاش دولت اسپانیا نزدیکی روابط با ایران است و مناسبات دو کشور در سال های اخیر سیر صعودی داشته و برحجم همکاری های اقتصادی میان دو کشور به مراتب افزوده شده است .
وی ابراز امیدواری کرد : نتایج سفر آقای ناطق نوری به اسپانیا برای دو کشور سودمند بوده و باعث گسترش و توسعه هرچه بیشتر روابط تهران و مـادرید شود.
هیات پارلمانی ایران ، به سرپرستی " علی اکبر ناطق نوری " رئیس مجلــس شورای اسلامی بنا به دعوت رسمی " فدریکو " رئیس پــارلمان اسپانیا عصر روز چهارشنبه به مادرید سفر می کند.
هیات ایرانی هم اکنون در ایتالیا بسر می برد.
*م.ف *
۰ نفر