۲۴ تیر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5719016
T T
۰ نفر
پارلمان ایالت بادن وورتمبرک از تصمیم وزیر فرهنک این ایالت حمایت کرد # بن- ایرنا: 24 تیر 1377 برابر با 15 ژوئیه 1998 مجلس ایالتی "بادن وورتمبرک" ، با استقبال از تصـمیم وزیـر فرهنک این ایالت مبنی بر کنار گذاشتن یک بانوی مسلمان محجبه آلمانی از کادر آمـوزش ، با درخواست حـزب راست افراطی فدرالیست ها در مجلس این ایالت مبنی بر لغو عمومی حجاب در مدارس و دانشگاه های این ایالت ، موافقت نکرد.
مجلس ایالتی بادن وورتمبرک در جلسه روز چهارشنبه ،تصمیم "آنه ته شاوان" وزیر فرهنک این ایالت در مورد ممنوعیت شغـلی "فرشته لودین" مسلمان آلمانی را بدلیل عدم چشم پوشی از حجاب در کلاس درس ،ستود.
"جم اوزدمیر" یکی از نمایندگان آلمانی ترک تبار حزب سبزها، پیمان 90 ، در مجلس آلمان (بوندس تاک )، امروز در رادیو برلـین نسبت به تصمیم وزیر فرهنک ایالت بادن ورتمبرک در مورد "لودین" اعـتراض کرد و گفت ، هیچیک از دانش آموزان و والدین آنها و همچنین آمـوزگاران ، نسبت به رفـتـار وی تاکنون هیچگونه اعتراضی نکرده اند.
به گفته وی، اگر زن مسلمان اجازه ندارد با روسری در کلاس درس حاضر شود، این سوال پیش می آید که با کشیشانی که با لباس مذهبی بر سر درس حاضر می- شوند و یا یهودیانی که کـلاه کوچک مخصـوص یهـودیان را بـر ســر می گذارند و مسیحیانی که علامت صلیب بر گردن آویزان می کنند، چه برخوردی خواهد شد.
حزب راست افراطی فدرالیست ها که در مجلس ایالتی بادن وورتمبرک حضور دارد ، لایحه ای را برای جلوگیری از داشتن حجاب بطور کلی بر سرکلاس های درس مدارس ( اعم از محصل یا معلم ) تقدیم این مجلس کرد ، و مورد تصویب مجلس قرار نگرفت.
اداره کل آموزش و پرورش و همچنین وزارت فرهنک ایالت بادن وورتمبرک دیروز سه شنبه تصمیم گرفتند از ادامه فعـالیت خانم فرشته لودین در مـدارس این ایالت بخاطر پافشاری بر استفاده از روسری بر سر کلاس درس ، جـلوگیری کنند که این امر با مخالفت شدید سازمان های اسـلامی و مسلـمانان این کشور روبرو شده است.
مرکز اسلامی هامبورک (مسجد امام علی (ع)) و همچنین شورای مرکزی مسلمانان در آلمان در بیانیه های جداگانه ای نسبت به تصمیم یاد شده به شدت اعتراض کردند.
طبق اطلاعات واصله قرار است کلیه سازمان ها و اجتـماعـات اسلامی مستقر در آلمان نسبت به این تصمیم اعتراض نمایند.
۰ نفر