۲۴ تیر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5719013
T T
۰ نفر
وزیر معادن و فلزات: بخش خصوصی باید در امر اکتشاف معدنی فعال شود # تهران - ایرنا: 24 تیر 1377 برابر با 15 ژوئیه 1998 وزیر معادن و فلزات در جمع معاونان و مدیران سازمان زمین شناسی و شورای اکتشاف گفت: بخش خصوصی باید در امر اکتشاف معدنی در اولویت قرار گیرد.
اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه گفت: باید در بخش خصوصی اطمینان ایجاد کرد تا عملیات اکتشاف را بعهده بگیرد ضمن اینکه دولت باید فقط نظارت و کنترل را انجام دهد.
وی پیشنهاد کرد: بخش دولتی نیز در حدی که منابع مالی اجازه می دهد در امر اکتشاف مشارکت کند و برای ایجاد شرکت های اکتشافی جدید نظرات خود را ارایه دهند.
وی بر ضرورت تشویق بخش خارجی برای مشارکت در امر اکتشاف ، بازاریابی و ایجاد فرصت برای مهیا ساختن زمینه مشارکت سرمایه گذاران خارجی و استفاده از منابع مالی انها در امر سرمایه گذاری تاکید کرد.
جهانگیری نقش اکتشاف و جایگاه ان در سیستم سازمانی وزارتخانه و نهایتا سرنوشت اقتصادی کشور جهت دستیابی به منابع ارزی و ریالی جدید را با اهمیت خواند.
وی گفت: استفاده از تمامی ابزار-های علمی از جمله ماهواره برای شناسایی توان ها و امکانات معدنی کشور ، قرار دادن مسئولیت اکتشاف و زمین شناسی در کنار هم برای اولین تغییر جدی در زمین شناسی ضروری است.
وزیر معادن و فلزات سازمان زمین شناسی را از معتبرترین و مهمترین سازمان های کشور دانست و گفت: لازم است این سازمان با ارایه افکار و طرح های جدید و متنوع ، گام های مهمی را برای کشور بردارد و در این راه خط دهی و سیاست گذاری لازم باید صورت گیرد.
وزیر معادن و فلزات در پایان اقای کره ای را به عنوان معاون وزیر و ریاست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی سازمان معرفی کرد.
۰ نفر