۴ تیر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5716755
T T
۰ نفر
رقابتهای انتخاباتی مجلس مشاوران در ژاپن اغاز شد # توکیو - ایرنا: چهار تیر 1377 برابر با 25 ژوئن 1998 رقابتهای انتخاباتی برای راهیابی به مجلس مشاوران در ژاپن بصورت رسمی از روز پنجشنبه اغاز شد.
در این رقابتها 485 نامزد برای کسب 126 کرسی از مجلـــس مشاوران در قالب حزب های سیاسی و افراد مستقل شرکت دارند.
مردم ژاپن برای انتخاب نیمی از 252 کـرسی مجلس مشاوران ژاپن که هرسه سال یکبار انجام می شود روز 21 تیرماه "12 جولای " به پای صندوقهای رای خواهند رفت.
احزاب سیاسی ژاپن که از یک ماه پیش بصورت غیر رسمی تبلیغات انتخاباتی را اغاز کرده بودند اینک با انتشار برنامه ها و فهرست نامزدهایشان بصورت عملی وارد عرصه رقابتها شده اند.
تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که گرچه اعتماد عمومی نسبت به احزاب در ژاپن کاهش یافته است اما هنوز حزب حاکم لیبرال دمکرات با برخورداری از 22 درصد حمایت مردمی در صدر قرار دارد.
حزب حاکم لیبرال دمکرات در مجلس مشاوران فقط 118 کرسی را در اختیار دارد که بر خلاف مجلس نمایندگان در ان حایز اکثریت نیست.
حزب دمکراتیک ژاپن به رهبری " نائوتو کان "از رقیبان اصلی حزب حاکم است.
حزب سوسیال دمکرات ، حزب کمونیست و حزب لیبرال از دیگر حزب های قدرتمنـد مخالف هستند که بارها خواهان کناره گیری " هاشی موتو " از قدرت شده اند.
حزب لیبرال دمکرات به رهبری " ریوتارو هاشـــی موتو " نخست وزیر در مجلس 500 نفره نمایندگان صاحب 263 کرسی است واز این رو حتی با شکست در انتخابات مجلـــس مشاوران باز هم در کوتاه مدت تغییر محسوسی در نظام قدرت حزب حاکم ایجاد نخواهد شد.
۰ نفر