۲۵ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5715694
T T
۰ نفر

مانورنظامی یازده کشور در تنگه جبل الطارق

۲۵ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5715694
مانورنظامی یازده کشور در تنگه جبل الطارق # مادرید - ایرنا: 25 خرداد 1377 برابر با 15 ژوئن 1998 مانور گسترده نظامی آبی- خاکی یازده کشور از روز دوشنبــه در اب های تنگه جبل الطارق واقع در دریای مدیترانه آغاز شد.
وزارت دفاع اسپانیا به ایرنا در مادرید گفت : این مانور با نام"تاپون 98" به منظور آمادگی های دفاعی برای کنترل تنگه جبل الطارق انجام می شود و به مدت یازده روز ادامه خواهد داشت .
این منبع گفت:در این مانور نظامی کشورهای اسپانیا ، بلژیک ،یونان، آمریکا ، فرانسه ، ایتالیا ، هلند ، پرتغال ، ترکیه ، برزیل و انگلیس شرکت دارند وزارت دفاع اسپانیاافزود: در این مانور 45 فروند ناوجنگی از جمله 9 فروند زیردریائی به همراه ده ها فروند هواپیما ، هلی کوپتر ، واحــــدهای زمینی توپخانه ، ضد هوائی و بخش جنک هــای الکتــرونیکی شرکت دارند و در ان از موشک های "هاک" و" میسترال" نیز استفاده خواهد شد.
افزایش کارائی واحدهای دریائی ، هوائی و زمینی در جنک های دریایی و ایجاد هماهنگی در بخش های فرماندهی از دیگر اهداف این مانور نظامی در تنگه جبـل الطارق عنوان شده است .
وزارت دفاع اسپانیاگفت: نیروهای عمل کننده در این مانور در تنگه جبل الطارق ، خلیج کادیس و مسیرهای دریائی بین جزایر قناری وشبه جزیره اسپانیا علیه هدف های فرضی دست به مانور نظامی می زنند.
منابع وزارت دفاع معتقدند : در قرن آینده منطقه مدیتــــرانه محــور اصلی استراتژی اروپا خواهد شد و اسپانیا نقش مهمی را در امر حفاظت و کنترل این منطقه و تنگه جبل الطارق برعهده خواهد داشت .
گفته می شود سالانه 70 هزار فروند انواع کشتی درتنگه جبل الطارق در دریای مدیترانه تردد می کنند.
۰ نفر