۲۵ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5715648
T T
۰ نفر

رییس جمهور قزاقستان وارد ترکیه شد

۲۵ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5715648
رییس جمهور قزاقستان وارد ترکیه شد # آنکارا - ایرنا 25 خرداد 1377 برابر با 15 ژوئن 1998 "نورسلطان نظربایف" رییس جمهوری قزاقستان ، یکشنبه شب، برای یک دیدار رسمی چهار روزه از ترکیه ، وارد آنکارا شد.
نظربایف، از سوی "سلیمان دمیرل" رییس جمهوری ترکیه و مقام های عالی- رتبه این کشور مورد استقبال قرار گرفت .
نظربایف در مدت اقامت خود در ترکیه با رییس جمهوری و "مسعود ییلماز" نخست وزیر ترکیه درباره تعمیق و گسترش روابط دو جانبه، مسایل منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهد کرد.
دمیرل در مراسم استقبال از رییس جمهوری قزاقستان گفت: بعد از استقلال قزاقستان در سال 1991 میلادی ، روابط دو کشور دوست و برادر روز به روز افزایش یافته است .
دمیرل، از قزاقستان و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و استراتژیک منطقه یاد کرد و گفت: افزایش همکاری های دوجانبه، موجب نزدیکی هر چه بیشتر میان دو ملت و برقراری صلح در منطقه خواهد شد .
رییس جمهوری قزاقستان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از سفر به ترکیه، از استقبال گرم مقام های ترکیه از وی و هیات همراه قدردانی کرد .
نظربایف با اشاره به روند رو به رشد همکاری های دو کشور گفت: آموزش دانشجویان قزاقستانی در دانشکده های جنک و دیگر دانشگاه های ترکیه، نمونه بارزی از همکاری های خوب دوکشور است .
وی افزود: هم اکنون 320 شرکت ترک در قزاقستان در زمینه های عمرانی و تجاری فعالیت دارند.
وی گفت: حجم فعالیت و سرمایه گذاری این شرکت ها در قزاقستان تاکنون بالغ بر 40 میلیارد دلار بوده است .
رییس جمهوری فزاقستان را در این سفر وزیر امور خارجه و چند تن از مقام های بلندپایه این کشور همراهی می کنند.
رییسان جمهوری دو کشور، هفته گذشته در زمان برگزاری نشست رهبران جمهوری های ترک نشین در آستانه پایتخت جدید قزاقستان، با یکدیگر دیدار کردند.
۰ نفر