۱ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5712808
T T
۰ نفر
دامنه تظاهرات علیه منع حجاب در ترکیه گسترش یافت # آنکارا - ایرنا 31 اردیبهشت 1377 برابر با 21 می1998 دانشجویان دانشگاه های شهرهای استانبول و طرابوزان و دانش آموزان مدرسه علوم دینی شهر قونیه در ترکیه ، علیه قانون منع حجاب تظاهرات و راهپیمایی کردند.
دانشجویان دانشگاه استانبول، روز پنجشنبه باتجمع در محل دانشکده پزشکی ممانعت از ورود دانشجویان محجبه به دانشکاه ها را محکوم و تکبیرگویان علیه قانون منع حجاب شعار دادند.
دانشجویان دانشگاه استانبول ، با صدور یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند که هرگز از اعتقادات و اجرای ضروریات عقیدتی خود صــرف نظر نخواهند کرد و به اعتراضاتشان تا دست یابی به حقوق حقه خود ادامه خواهند داد.
گروهی از اهالی استانبول و اولیای دانشجویان نیز از این تظاهرات حمایت کردند.
از سوی دیگر، دانشجویان دانشگاه فنی طرابوزان واقع در شمال ترکیه نیز علیه ممنوعیت ورود دانشجویان محجبه به دانشگاه ها ، تظاهــرات و راهپیمایی کردند.
در این تظاهرات که با مداخله پلیس خاتمه یافت، شش تن از دانشجویان از سوی ماموران امنیتی دستگیر شدند.
دانش آموزان مدرسه علوم دینی امام خطیب شهر قونیه نیز روز پنجشنبه به همین منظور دست به تظاهرات زدند.
آنان در حالیکه به همراه اولیای خود شعار می دادند، به سوی ساختمان حزب حاکم "مام میهن" و استانداری شهر قونیه راهپیمایی کردند.
نمایندگان دانش آموزان با حضور در محل ساختمان استانداری خواستار لغو ممنوعیت استفاده از حجاب در دانشگاه ها و مدارس ترکیه شدند.
ع / و
۰ نفر