۲۵ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5711994
T T
۰ نفر
فضل ا.. : مردم فلسطین ، راهی جز ادامه مبارزه در پیش ندارند # بیروت - ایرنا 25 اردیبهشت 1377 برابر با 15 می1998 علامه " سید محمد حسین فضل ا.." ، روحانی لبنانی ، ضمن ستایش از قیام و ایستادگـــی روز پنج شنبه مردم فلسطین در برابر نظامیان و شهرک نشینـــان صهیونیست ، گفت : مـلت فلسطین برای بازپس گری حقوق از دست رفته شان ، راهی جز ادامه مبـــارزه در پیش ندارند.
وی در خطبه های نماز جمعه امروز درمسجد بزرک جنوب بیروت ، با دعوت ملت فلسطین به ادامه مبارزه و انتفاضه گفت : مذاکره با اشغال گران صهیـونیست، سودی ندارد و ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع و تامین آینــــــده سیاسی شان باید به مبارزه و جهاد ادامه دهند.
روحانی لبنانی، از آمریکا به عنوان پشتیبان و حامی سیاست های تـوسعه- طلبانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی یاد کرد و خطاب به تشکیلات خــودگردان گفت : دل بستن به آمریکا، سرابی بیش نیست و این کشور هر گز بر ضد اسراییل در کنار مردم فلسطین قرار نخواهد گرفت.
فضل ا.. ، در ادامه خطبه ها با محکوم کردن موضع گیری اخیر سفیر آمریکا در بیروت که به وجود فلسطینی ها در لبنان اعتراض کرده بود، گــــفت : این مساله بیانگر حماقت این دیپلمات آمریکایی است که نمی داند، کشــــــــورش با حمایت های بی چون و چرا از سیاست رژیم اسراییل ، مسوول آواره شدن صدها هزار فلسطینی است.
وی ، با ذکر اینکه چرا سفیر آمریکا درباره وجود صهیـــــونیست ها در فلسطین اشغالی پرسشی مطرح نمی کند، افزود : مشکل آمریکا آن است که حاضــر نیست ، حق فلسطینی ها را برای بازگشت به سرزمینشان به رسمیت بشناسد و بـر همین اساس واکنش مردم فلسطین به ادامه اشغال کشورشان را اقدامی تـروریستی می داند.
" ریچارد جونز " ، سفیر آمریکا در بیروت ، در پی حمله هوایــی دو روز پیش جنگنده های رژیم صهیونیستی به شرق لبنان ، به حضور فلسطینـی ها در این منطقه اعتراض کرده بود.
ع / و
۰ نفر