۲۵ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5711868
T T
۰ نفر
قائم مقام وزیرکشور پاکستان: رئیس حزب سپاه صحابه همچنان در زندان است # تهران - ایرنا 25 اردیبهشت 1377 برابر با 15 می1998 "حفیظ الله اسحق"، قائم مقام وزیر کشور پاکستان روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا فعالیت تروریستی و غیرقانونی حزب سپاه صحابه در این کشور را محکوم کرد و گفت : رئیس این حزب هم اکنون در زندان است.
حفیظ الله اسحق افزود: فعالیت احزاب در پاکستان طبق قانون اساسی آزاد است، ولی دولت با اعمال تروریستی و غیرقانونی آنها برخورد می کند.
وی در خصوص رسیدگی به پرونده های تروریستهایی که 9 نفر از دیپلماتها و اتباع ایرانی در پاکستان را به شهادت رسانده اند، اعلام کرد: پرونده این جنایتکاران در دادگاه ویژه ضد تروریستی و دادگاه فرجام تحت رسیدگی است .
قائم مقام وزیر کشور پاکستان بر جدیت دولت در پیگیری و رسیدگی به این پرونده ها تاکید کرد و افزود: ما در این زمینه سعی می کنیم که دولت و ملت ایران را راضی کنیم .
اسحق، اینده روابط ایران و پاکستان را درخشان خواند و گفت : روابط ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مسلمان و همسایه ناگسستنی است .
وی افزود: دراین سفر دو روزه حامل پیام وزیر کشور پاکستان به "عبدالله نوری"، وزیر کشور ایران بودم و از همتای خود نیز جهت دیدار از اسلام آباد دعوت کردم .
معاون سیاسی اجتماعی وزارت کشور ایران نیز در این گفت و گو به خبرنگار ایرنا گفت : وزارت کشور ایران از دولت پاکستان خواستار تسریع در روند رسیدگی به پرونده های عاملان شهادت 9 ایرانی شده است .
"مصطفی تاج زاده"، روند رسیدگی به پرونده ترور 9 ایرانی در پاکستان را کند خواند و افزود: تاکنون کسی در این زمینه مجازات نشده و حکمی به اجرا درنیامده است .
وی گفت : کمیته ویژه ای برای رسیدگی به مساله ترور اتباع ایرانی در پاکستان ازسوی وزارتخانه های کشور تهران و اسلام آباد تشکیل شده است و تا دوماه آینده نخستین جلسه این کمیته در اسلام آباد تشکیل خواهد شد.
معاون وزیر کشور در پاسخ به این سئوال که آیا دعوت همتای خود برای سفر به پاکستان را قبول کرده است یا نه اظهارداشت : امیدوارم سفر من به پاکستان زمانی صورت بگیرد که تروریستها به مجازات رسیده باشند.
دور دوم مذاکرات رسمی معاونان وزرای کشور پاکستان و ایران روز پنجشنبه در تهران پایان یافت و در این مذاکره طرفین موافقت کردند ، امشب در مراسمی یک یادداشت تفاهم در مورد همکاری بیشتر دو کشور در زمینه های امنیتی ، سیاسی ، مرزی و مبارزه با اشرار، قاچاقچیان، سارقان و تروریستها امضاء کنند .
قائم مقام وزیر کشور پاکستان روز پنجشنبه همچنین باحضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نثار تاج گل نسبت به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره ) ادای احترام کرد.
حفیظ الله اسحق، در راس هیاتی عصر روز سه شنبه به منظور دیدار دو روزه و ملاقات با وزیر کشور و جمعی از مقام های امنیتی و انتظامی کشور وارد تهران شده بود.
۰ نفر