۲۲ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5711487
T T
۰ نفر
یک مقام آذری : مذاکره با ارامنه قره باغ درصورت پایبندی انان به حقوق بین الملل مشکل نیست # باکو - ایرنا 22 اردیبهشت 1377 برابر با 12 می1998 "وفا قلی زاده" مشاور رییس جمهوری آذربایجان در امور سیاست خارجی این کشور اعلام کرد: جامعه ارامنه قره باغ کوهستانی اگربه حقوق بین الملل پایبند باشند ، هیچ مشکلی در انجام مذاکرات با آنها وجود نخواهد داشت.
روزنامه " 525 " چاپ باکو روز سه شنبه به نقل از " قلی زاده " نوشت : در حل مناقشه قره باغ ما اساسا به اصول همایش لیسبون استناد می کنیم.
در همایش لیسبون پایتخت پرتغال برحل مناقشه قره باغ بااعطای خودمختاری به این منطقه در ترکیب جمهوری آذربایجان تاکید شده است.
قلی زاده گفت:ما همچنان از طرح صلح سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل دو مرحله ای مناقشه قره باغ حمایت می کنیم و اگر ارامنه، این منطقه را به عنوان یک نهاد خودمختار در چارچوب جمهوری آذربایجـان قبول داشته باشنـد ، باکو می تواند اقدام به مذاکرات مستقیم با آنها کند.
وی افـزود : ارامنه نباید به روسیه اتکا داشته باشند و مسکو اینک به اهمیت منافع کشورش در آذربـایجان پی برده و به عنوان دوست و همکار جمهوری آذربایجان عمل خواهد کرد.
* ز 139 *
۰ نفر