۲۰ فروردین ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5707794
T T
۰ نفر
یک روزنامه آلمانی : آیا " کاراچیج بدنام " در روسیه زندگی می کند؟ # بن - ایرنا: 20 فروردین 1377 برابر با نه آوریل 1998 روزنامه " دی ولت " ، در شماره روزپنج شنبه خود در گزارشی در بــاره محل زندگی " کاراجیچ "، جنایتکار صرب نوشت که درحال حاضر نظرات و دیدگاه- های مختلفی در زمینه محل اقامت کاراجیچ ، وجود دارد.
این روزنامه ، درابتدای گزارش خود با استناد به گزارش های مطبـوعات جهان نوشت : کاراچیچ ، به احتمال زیاد در روسیه زندگی می کند.
براساس این گزارش ، البته مسکو به شدت گـــــزارش های مبنی براقامت کاراچیج در روسیه را تکذیب کرده است.
به نوشته " دی ولت " ، حقیقت امر این است که کاراجیچ ، به عنوان یک جنایتکار جنگی ، مدت یکسال ونیم است که در ملاء عام دیده نشده است.
دی ولت ، در دنباله این گزارش به یکی از رایج ترین گزارش های مـربوط به سرنوشت کاراجیچ ، با لحنی کنایه دار اشاره کرده ومی نویسد: گفته می شود که "میلوسویچ " ، قصد دارد که "کاراجیچ "را به ازای همگامی غرب با وی در جهت حل بحران کوزوو، تحویل دادگاه لاهه دهد.
بر پایه این گزارش ، طبق اطلاع برخی از دیپلمات ها، ناتو از محل اقامت کاراجیچ آگاه است و فعلا بازداشت وی را به بعد ازاستقرار و تثبیت دولـت معتدل جمهوری صرب در بوسنی موکول کرده است .
در خاتمه این گزارش ، به نقل از همسر کاراجیچ آمده است ، " چنــانچه نیروهای ناتو ، به قصد بازداشت کردن همسرم کاراجیچ اینجا بیایند، من چون یک ماده پلنک ، از وی دفاع خواهم کرد." ع / و
۰ نفر