۲۰ فروردین ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5707720
T T
۰ نفر

سازمان ملل در انتخابات کامبوج ایفای نقش می کند

۲۰ فروردین ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5707720
سازمان ملل در انتخابات کامبوج ایفای نقش می کند # سازمان ملل - ایرنا: 20 فروردین 1377 برابر با نهم آوریل 1998 باپذیر ش دعوت دولت کامبوج ، سازمان ملل در زمینه هماهنک کردن نظارت بین المللی بر انتخابات قریب الوقوع این کشور ، نقش ایفا خواهد کرد.
"کوفی عنان" دبیرکل سازمان ملل ، روز چهارشنبه ، با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد : با توجه به تحولات سیاسی کامبوج و بویژه پیشرفتی که مقام های این کشور در تشکیل چهارچوبی برای انتخابات چند حزبی به دست آورده اند و به دنبال بازگشت شاهزاده رانارید به کشور خود ، به دعوت دولت کامبوج در این زمینه پاسخ مثبت داده است .
انتخابات پارلمانی کامبوج ، قرار است ، روز چهارم مرداد ماه سال جاری برگزار شود .
در بیانیه دبیرکل سازمان ملل آمده است : تصمیم وی به اطلاع "نوردوم سیهانوک " پادشاه کامبوج و سایر مقام های این کشور رسیده است .
دبیرکل سازمان ملل ، در پاسخ خود یادآوری کرده است ، تصمیم او با توجه به نگرانی هایی اتخاذ شده است ، که همچنان در مورد چند موضوع وجود دارند و چنانچه مورد بررسی قرار نگیرند ، مانعی بر سر دورنمای اجرای یک انتخابات آزاد ، منصفانه و معتبر هستند .
همراه با پاسخ دبیرکل به مقام های کامبوج ، یادداشتی که عناصر اصلی نقش سازمان ملل و شرایط مشارکت این سازمان را شرح می دهد، همراه شده است.
شاهزاده رانارید فرزند نوردوم سیهانوک ، که زمانی نخست وزیر اول کامبوج بود، تابستان گذشته با کودتای هون سن نخست وزیر دوم برکنار شد. وی اخیرا مورد عفو سیهانوک قرار گرفت و به کشور خود بازگشت . بازگشت او که نتیجه میانجیگری چند کشور شرق آسیا و از جمله ژاپن بود ، راه را برای برگزاری انتخابات در کامبوج هموار کرد .
۰ نفر