۱۰ فروردین ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5706769
T T
۰ نفر
سازمان همبستگی ملت های آفریقا-آسیاخواستارتشکیل دولت فلسطین بامرکزیت قدس شد # دمشق - ایرنا: ده فروردین 1377 برابر با 30 مارس 1998 سازمان همبستگی ملت های آفریقا - آسیا خواستار همبستگــــی با مردم فلسطین در مبارزه مشروع و عادلانه آنان برای باز پس گیری حقـــوق و تشکیل دولت مستقل با مرکزیت "قدس" شریف شد.
این سازمان که مقر آن در قاهره است، در بیانیه ای به مناسبت بیست و دومین سالگرد "روز زمین" که مصادف با 10 فروردین (30 مارس )اســـت ، با گرامــــــــی داشت پایداری مردم فلسطین در برابر اشغالگران ، از جامعه بین المللی خواست به مسوولیت های خود برای مقابله با متجاوزان صهیونیست و احقاق حقوق مردم فلسطین عمل کند.
در روز 10 فروردین سال 1355 مردم فلسطین در اعتراض به مصادره دوهزار هکتار از زمین های منطقه الجلیل در فلسطین اشغالی، دست به تظاهرات زدند.
در جریان حمله نیروهای صهیونیستی به تظاهرکنندگان فلسطینی، شش تن از آنان شهید وده ها تن دیگر زخمی شدند.
این سازمان ضمن محکوم کردن سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره زمین ها، ویران کردن روستاهای فلسطینیان و ایجاد شهرک های صهیونیست نشین ، تاکید کرد: این سیاست ها کانون بحران و خشونت در منطقه است و فرصت برای برقراری "صلح عادلانه و همه جانبه" را از بین می برد.
۰ نفر