۱۰ فروردین ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5706692
T T
۰ نفر
ایران و سوریه طرح عقب نشینی مشروط اسراییل از جنوب لبنان را توطئه علیه منطقه خواندند # دمشق- ایرنا ده فروردین 1377 برابر با 30 مارس 1998 کمال خرازی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و" عبدالحلیم خدام " معاون اول رئیس جمهوری سوریه طرح عقب نشینی مشروط اسراییل از جنوب لبنان را توطئه ای علیه این کشور و منطقه دانستند.
دو طرف دراین دیدار که عصر یکشنبه در دمشق انجام شد زمینه های تقویت و تحکیم همکاری های فیمابین را در تمامی زمینه ها مساعد دانستند و براهمیت کمیته عالی ایران و سوریه در ارتقای سطح همکاری های دو کشور تاکید کردند.
معاون اول رئیس جمهوری سوریــه روابط تهران - دمشق را در منطقه الگو خواند و گفت : روابط ایران و سوریه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی عمیق تــر شده و در شرایط بسیار دشوار نیز همچنان پایدار باقی مانده است.
خدام با اشاره به استقلال رای وهدف های مشترک دو کشور تاکید کرد: ما برای گسترش وتعمیق مناسبات با جمهوری اسلامی ایران عزم راسخ داریــم و این روابط برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وزیر امور خارجه ایران نیز طـــرح عقـب نشینی مشروط اسراییل از جنوب لبنان را فریب کارانه و سرپوشی بر شکست سیاست هـای توسعه طلبانه صهیونیست ها و ایجاد شکاف در جبهه ضد صهیونیسم خواند و بــر ضـرورت همبستگی دولت ، مقاومت وطوایف مختلف لبنان تاکید کرد.
خرازی روابط نزدیک ایران و سوریه را ناشی از اراده سیاسی مقامات عالی رتبه دو کشور و پایبندی تهران و دمشق بر اصول خود دانست و همـاهنگی موجود میان دو طرف را در تقویت مواضع ضد صهیونیستی و ضد اشغالگری مثبت ارزیابی کرد.
در این دیدار همچنین راه های توسعه همکاری های منطقه ای در جهت رشد و توسعه اقتصــادی و سایر مسائل مهم منطقه از جمله آخرین تحولات عراق ، خاور میانه وآسیای مرکزی مورد تبادل نظر قرار گرفت.
* ز 139 *
۰ نفر