۲۰ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5693352
T T
۰ نفر
جمهوری آذربایجان لزوم توسعه روابط کشورش با تل آویو را ضروری خواند # باکو، ایرنا: 20 آبان 1378 برابر با 11 نوامبر 1999 "ولایت قلی اف" وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان، روز چهارشنبه دردیدار با "آرکادی میلمان" سفیر اسراییل در این کشور گفت: از امکانات موجود برای توسعه روابط دوجانبه میان باکو - تل آویو به طور کامل استفـاده نشده است.
خبرگزاری غیردولتی جمهوری آذربایجان "میدیاپرس"، روز پنجشنبه، به نقل از "قلی اف" اعلام کرد: باکو خود را برای شرکت فعالتر در اجلاس رهبران کشور- های عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر استانبول ترکیه آماده می کند.
اجلاس رهبران کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در روزهای 17 و 18 نوامبر (26 و 27 آبان ) در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ، در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه روابط با اسراییل، گزارشی از روند مذاکرات در مورد مناقشه قــره باغ ارایه داد.
سفیر اسراییل نیز در این دیدار گفت: روابط میان باکوـ تل آویو از سال 1992 میلادی در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی آغاز و رو به گسترش است.
"میلمان" دعوت وزیرامور خارجه اسراییل از "قلی اف" برای یک دیدار رسمی از "تل آویو" را نیز به وی ابلاغ کرد.
"حیدر علی اف" رییس جمهوری آذربایجان، دو هفته پیش با صدور فـــرمانی "ولایت مختاراوغلی قلی اف" را به سمت وزیر امور خارجه این کشور منصوب کرد.
وزیرامور خارجه جمهوری آذربایجان پیش از این نماینده مردم شهر آغجبدی در پارلمان این کشور بوده است.
پرفسور "قلی اف" یکی از رهبران حزب استقلال دمکرات است که از حزب استقلال ملی به رهبری "اعتبار محمداف" منشعب شد.
وی در سال 1952 در شهر آغجبدی واقع در غرب شهر باکو پایتـخت جمهــوری آذربایجان متولد شده است.
قلی اف در رشته زبان شناسی درجــه پرفسوری دارد و به زبان های روسی ، انگلیسی و فارسی تسلط کامل دارد.
"ه - ج"
۰ نفر