۱۱ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5692275
T T
۰ نفر
وزیرامورخارجه ایران بزودی از سوریه دیدن می کند/ قسمت دوم/ # دمشق ،ایرنا: 11 آبان 1378 برابر با 2 نوامبر 1999 سفیر جمهوری اسلامی ایران در مورد روابط تهران و مسکو گفت:جمهوری اسلامی ایران و روسیه در زمینه های مختلف صنعتی همکاریهای خوبی دارند .
وی افزود : علی رغم فشارهای آمریکا، روسیه همچنان به تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر ادامه می دهد .
شیخ الاسلام تصریح کرد : دو کشور همچنین همکاری های مشترکی در زمینه مسایل افغانستان ، تاجیکستان ، دریای خزر و مسایل خاورمیانه دارند .
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با اشاره به روابط ایران وآمریکا گفت: تا وقتی که آمریکا از خوی سلطه گرانه و تجاوزگرانه خود دست برندارد این روابط هرگز برقرار نخواهد شد.
وی با اشاره به شکست و عدم تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران گفت : ما براحتی نیازهای خود را از سایرکشورها از جمله کشورهای اروپایی ،آسیایی و کانادا تامین می کنیم .
سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس گفت : باتوجه به اینکه این حضور نــظامی هزینه سنگینی برای ملت های منطقه دارد واین ملت ها از آمریکایی ها متنفرند ، دیر یا زود این نیروها مجبورند منطقه را ترک کنند .
وی افزود: یکی از دلایلی که آمریکا بارژیم عراق کاری ندارد ، بدست آوردن بهانه ای برای باقی ماندن در منطقه است ، اما این بهانه روزی تمام خواهد شد .
شیخ الاسلام در پاسخ به سووالی در مورد میانجیگری فرانسه میان تــهران و واشنگتن در جریان سفر "سید محمد خاتمی" رییس جمهوری اسلامی ایران به پاریس گفت :در جریان این سفر هیچگونه سخنی در مورد میانجیگری مطرح نشده است .
وی افزود : ایران و فرانسه در مورد مسایل بسیاری از جمله مخالف ت باجهان تک قطبی ، مسایل جهان اسلام و خاورمیانه اتفاق نظر دارند .
سفیر ایران در مورد عقب نشینی و یاعدم عقب نشینی نیروهای اسراییلی از جنوب لبنان گفت :در هر دوحال اسراییل در جنوب لبنان بازنده است . اگر بماند تلفــات جانی خواهد داد واگر خارج شود شکستی سنگین برای این رژیم محسوب خواهد شد.
/م.ک/
۰ نفر