۲۰ شهریور ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5685585
T T
۰ نفر
کلینتون از اندونزی خواست نیروی حافظ صلح را در تی مور شرقی بپذیرد # نیویورک ، ایرنا: 20 شهریور 1378 برابر با 11 سپتامبر 1999 "بیل کلینتون" رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه،از دولت اندونزی و ارتش این کشور خـواست،به یک نیروی بین المللی اجازه دهند، نظم و آرامش را به تی مور شرقی باز گرداند.
کلینتون،که در راه سفر به زلاندنو، برای شرکت در یک اجلاس اقتصادی است ، در بیانیه ای که در سر راه خود در هاوایی منتشر کرد، گفت : از گزارش های تازه درباره تی مور شرقی و خبر حمله به تاسیسات سازمان ملل در این منطقه، بسیار هراسناک شده است.
وی افزود:اکنون روشن شده است،که ارتش اندونزی به خشونت طلبان تی مور شرقی کمک می کند و این موضوع قابل قبول نیست.
کلینتون گفت : دولت و ارتش اندونزی، باید هر کاری را که از دست آنها ساخته است ، برای جلوگیری از خشونت در تی مورشرقی انجام دهند و به یک نیروی بین المللی اجازه دهند، امنیت را به این منطقه بازگردانند .
اظهارات کلینتون شـدیـدتـرین اتهام همـدستی دولت و ارتش انـدونزی با آشـوبگـران تی مور شرقی است، که تا به حال از سوی یک سیاستمدار آمـریکایی به اندونزی وارد شده است .
"کوفی عنان" دبیرکل سازمان ملل، نیز روز جمعه به دولت اندونزی هشدار داد ، یک نیروی بین المللی حافظ صلح را برای استقرار امنیت در تی مور شرقی بپذیرد .
۰ نفر