۲۳ مرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5682308
T T
۰ نفر
یک مقام سازمان ملل : 5/3 میلیون کودک کارگر در پاکستان وجود دارد # اسلام آباد ، ایرنا: 23 مرداد 1378 برابر با 14 اوت 1999 " دانی اپاو " مدیر دفتر سازمان بین المللی کار در پاکستان روز جمعه اعلام کرد ، بر اساس آخرین آمار حداقل 5/3 میلیون کودک در صنایع مختلف پاکستان کار می کنند.
دانی اپاو در جمع خبرنگاران اظهارداشت ، سازمان بین المللی کار در نظر دارد تا چند ماه اینده یک آمارگیری جدید در این زمینه انجام داده و تغییرات بوجود آمده را استخراج کند.
" دانی اپاو " گفت با همکاری دولت پاکستان این سازمان موفق شده به کار کودکان در صنایع تولیدی توپ فوتبال این کشور خاتمه دهد.
مدیر دفتر سازمان بین المللی کار گفت : در عین حال کودکان پاکستانی در صنایع فرش ، و تولید وسائل جراحی به کار اشتغال دارند.
پاکستان اخیرا علاوه بر اعلام محدودیت سنی 15 سال برای کارگران نوجوان 7 هزار کودک را از صنایع دوخت توپ فوتبال و 30 هزار کودک را از صنایـــع قالی بافی خود بیرون آورد.
مدیر دفتر سازمان بین المللی کار در پاکستان اعلام کرد که یکی از مشکلات صنایع این کشور را فقدان و کمبود شدید کارگران ماهر دانست .
دانی اپاو بر ضرورت رشد و تقویت اتحادیه های صنفی تاکید کرد و افزود اگر صنایع مختلف خواهان رشد واقعی هستند نباید رشد منافع خود را در تضاد با منافع کارگران ببینند.
۰ نفر