۱۹ مرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5681781
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری الجزایر دیدار با "باراک" را یک دام خواند # دمشق ، ایرنا : 19 مرداد 1378 برابر با 10 اوت 1999 "عبدالعزیز بوتفلیقه" رئیس جمهوری الجزایر گفت : دیدار با " ایهــودـ باراک " نخست وزیر رژیم اسراییل یک دام بود.
بوتفلیقه در مصاحبه با روزنامه عرب زبان "الشرق الاوسط" که روز دوشنبه منتشر شده ، گفت : با وجود اینکه این دیدار یک دام بود ولی من از این دام فرار نکردم.
رئیس جمهوری الجزایر در جریان تشییع جنازه "ملک حسن دوم " پادشـــاه مراکش در رباط ، با باراک دیدار کرد.
بوتفلیقه در این مصاحبه در مـورد چگونگی دیدار خود با بـــاراک گفت : "هیات اسرائیلی به طرف من حرکت کرد و در میان آنها باراک ، "شیمون پرز" و "دیوید لوی" وزیر خارجه اسرائیل را مشاهده کردم .بعضی از نیروهـای امنیتی الجزایر که در کنارم بودند، خواستند از نزدیک شدن این هیات به من جلوگیری کنند، ولی به آنها اشاره کردم که اقدامی نکنند".
وی افزود: باراک به طرف من آمد و ما با هم دست دادیم.. باراک به مــن گفت که وی خواهان برقراری روابط دیپلماتیک با الجزایر می باشد و در پــاسخ به وی گفتم ما تا عقب نشینی نیــــروهای اسرائیلی از جولان و لبنـــــان و بازگرداندن حقوق فلسطینیان به آنان، با اسرائیل رابطه برقرار نخواهیم کرد.
رئیس جمهوری الجزایر تصریح کرد : به باراک گفتم ، تلاش هایش را بـرای پیشبرد روند صلح پیگیری می کنم و امیدوارم که این تلاش ها به نتیجه برســد و آرزوهای اعراب و فلسطینیان برآورده شود.
بوتفلیقه ضمن اظهار شگفتی از برخورد رسانــه های عربی و غربی با مسئله دست دادن وی با نخست وزیر اسراییل ، از کشورهای عربی خواست در برابر این رژیم موضعی روشن اتخاذ کنند.
وی گفت: اگر کشورهای عربی براساس منافع خود بااسرائیل رفتار کنند ،ما نیز حق داریم با این رژیم بر اساس منافع خود برخورد کنیم.
۰ نفر