۲۲ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5678869
T T
۰ نفر
بیانیه مجلس خبرگان به مناسبت حوادث اخیر کوی دانشگاه تهران # قم ، ایرنا : 22 تیر 1378 برابر با 13 ژوییه 1999 دبیرخانه مجلس خبرگان روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای وقایع اخیر کوی دانشگاه تهران را محــکوم و بر ریشـه یابی کامل این حـــادثه " تا خشکاندن ریشه های آن " تاکید کرد.
در این بیانیه که نسخه ای از آن برای ایرنا نمابر شد ، نوشته شده است : فاجعه مصیبت بار کوی دانشگاه تهران که با تعدی به گروهی از دانشجویان و هتک حرمت دانشگاهیان رخ داد ، رهبر معظم انقلاب و ملــت غیور ایـران را در اندوه فرو برد.
بیانیه اضافه می کند : وقوع این حادثه تاسف بار در این مقطع زمانی که نظام اسلامی بیش از هر زمان به آرامش و حرکت قانونمند نیازمند است کاملا سووال برانگیز است.
در ادامه بیانیه آمده است : در حالی که از هفــته ها پیش برخی از عناصر غیرمسوول با شعار فریبنده استبداد ستیزی مردم را به قانون گریزی تشــویق می کردند و به جای فضای بحث و گفت و گوی منطقی جو التهاب و تشنج را گسترش می دادند، قشر پاک طینت دانشجو را ابزار اغـراض خود قرار دادند غـافل از آنکه جوانان دانشگاهی با اندیشه وسیع و تعهد عمیق خویش هرگز عشق به نظام و انقلاب را با هیچکس و هیچ چیز سودا نمی کنند.
در ادامه بیانیه نوشته شده است : در شرایطی که همه دلسوزان کشور دعوت به آرامش نموده و نظــم و امنیت را بهترین بستر برای تلاش موفق دولت معرفی می کنند ، اقدام خشونت بار عده ای فریب خورده به همراه پشتیبانی استـکبار جهانی صهیونیسم بین المللی، ابعاد پنهان این توطئه را آشکار ساخت و از سوی دیگر نشان داد که این آشـوب طلبان حرمـت شکن از جـامعه دانشـگاهی که سمبل فرزانگی و فرهیختگی بوده و در اوج درک اجـــتماعی و درد دیــنی قرار دارد مطرود می باشند.
بیانیه اضافه می کند: مجلس خبرگان در این شرایط حساس و موقعیت خطیر که دشمنان قسم خورده به امنیت کشور طمع ورزیده اند ، عموم ملت وفادار و مخلص بویژه دانشگاهیان را به هوشیاری ، همدلی و حضور در صحنه فراخوانده و آنان را به پاسداری از ارکان نظام مقدس اسلامی در لوای رهبری حکیمانه حضرت آیت ا... خامنه ای مدظله العالی دعوت می کند.
در پایان این بیانه نوشته شده است: بدون تردید در این ماجرا نیز به لطف الهی و با درایت ملت و به برکت خــون شـهیدان والامقام ، داغ ناکامی بر دل دشمنان خارجی و عوامل داخلیشان خواهد خورد و بار دیگر بر زبونی شان افزوده خواهد شد.
۰ نفر