۱۳ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5677853
T T
۰ نفر
سوریه خواستار از سرگیری مذاکرات با اسراییل ازنقطه توقف شد # دمشق ، ایرنا : 13 تیر 1378 برابر با چهارم ژوییه 1999 "عبدالله الاحمر" معاون دبیر کل حزب بعث سوریه روز یکشنبه خواستار از سرگیری مذاکرات سازش میان سوریه و لبنان با رژیم صهیونیستی از نقطه توقف آن شد.
مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و سوریه که در سال 1996 در مریلند آمریکا در جریان بود بر اثر حمله این رژیم به لبنان متوقف شد.
سوریه بارها اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی در جریان این مذاکرات در برابر اتخاذ ترتیبات امنیتی ویژه ای با عقب نشینی کامل از جولان موافقت کرده بود.
الاحمر که در برابر جمعی از دانشجویان سوریه سخن می گفت، افزود : صلح عادلانه و فراگیر در منطقه فقط در صورت اجرای قطعنامه های بین المللی ،اصول کنفرانس سال 1991 مادرید ، عقب نشینی اسراییل از سرزمین های اشغالی سال 1967 ، جنوب لبنان و بازگرداندن حقوق مردم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و تشکیل یک دولت مستقل به پایتختی قدس شریف ، تحقق خواهد یافت.
وی با توجه به اوضاع جهان عرب گفت : در شرایط کنونی همبستگی میان اعراب تنها راه مقابله با چالش ها است.
الاحمر تصریح کرد ، سوریه و شخص "حافظ اسد" رییس جمهوری این کشور برای رفع اختلافات میان کشورهای عربی و همبستگی میان اعراب تمامی تلاش های خود را بکار گرفته است.
۰ نفر