۸ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5677311
T T
۰ نفر
فرانسه تحویل هرگونه سلاح به پاکستان راتکذیب کرد # پاریس، ایرنا: هشتم تیر 1378 برابر با 29 ژوئن 1999 سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه بر ضرورت پایان یافتن درگیریهای اخیر بین هند وپاکستان تاکید کرد و همچنین تصریح نمود که پاریس درحال حاضر هیچ قرارداد جدیدی برای تحویل سلاح به اسلام آباد ندارد.
این مقام فرانسوی روز سه شنبه در پاسخ به انتقادهای هند از فرانسه در مورد تحویل سلاح به پاکستان گفت: قراردادهای نظامی بین پاریس و اسلام آباد قراردادهایی قدیمی و مربوط به سالها پیش است و سیاست فرانسه در حال حاضر تحویل سلاح به طرفهای درگیر در بحران منطقه کشمیر نیست.
به گفته خانم "آن گزو سوکره" قراردادهایی بین پاکستان وفرانسه در زمینه نوسازی جنگنده های میراژ 3 نیروی هوایی پاکستان وجود داشته است که در سالهای 1990 و 1996 به امضا رسیده است.
بنابر این قراردادها، فرانسه کارنوسازی و تجهیز حدود 40 فروند از این هواپیماها را بر عهده گرفته است.
سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه دربخش دیگری ازسخنان خود افزود: پاریس به همراه دیگرهم پیمانان اروپایی خوددرنشست اخیر سران 15 کشورعضو اتحادیه اروپا درکلن آلمان و همچنین در بیانیه اخیر کشورهای گروه 8 خواستار پایان سریع درگیریها در کشمیر شده است.
نخستین گـروه از جنگنده های نوسازی شده میراژ 3 نیروی هوایـی پاکستان شامل 8 فروند هواپیما که مراحل تجهیز آن به وسیله کارشناسان فرانسوی صورت گرفته بود هفته گذشته به پاکستان تحویل داده شد.
دولت هندوستان روز دوشنبه با ارسال یادداشتی رسمی به مقامهای فرانسوی به این اقدام پاریس اعتراض کرده بود.
۰ نفر