۳۱ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5676285
T T
۰ نفر

مراسم گرامیداشت دکتر شریعتی در هند برگزار شد

۳۱ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5676285
مراسم گرامیداشت دکتر شریعتی در هند برگزار شد # دهلی نو، ایرنا: 31 خرداد 1378 برابر با 21 ژوئن 1999 یاد و خاطره دکتر "علی شریعتی" در بیست و دومین سالگرد شهادتش ، در مراسمی با حضور جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم پایتخت هند ، گرامی داشته شد.
" میرمحمود موسوی " سفیر ایران در هند، در این مراسم،علت اقبال عمومی جوانان و طبقه تحصیلکرده از افکار و اندیشه های دکتر شریعتی را ارایــــه پاسخهای مناسب با نیازهای آنان دانست.
سفیر ایران در هند با مظلوم خواندن دکتر شریعتی در دوران حیات و حتی پس از پیروزی انقلاب و انتقاد از سکوت برخی نسبت به شریعتی ، اظهار داشت : ما نباید با سرمایه های فکری و فرهنگی کشور خود این گونه رفتار کنیم و بی جهت جامعه مان را از اندیشه های سازنده و راهگشای آنان محروم کنیم.
وی افزود: کشورهای دیگر، کوچکترین شخصیت علمی یا نظریه پرداز اجتماعی خود را در بوق و کرنا می کنند ، ولی ما یک اندیشمند اسلامی و مصلح اجتماعی را که یک جزوه اش در یک میلیون نسخه در کشوری که با ما روابط سیاسی و فرهنگی چندانی هم ندارد، فروش می رود ، از صحنه حذف کنیم .
موسوی ضمن طبقه بندی گروه های مخالف دکتر شریعتی ، ریشه عمده این مخالفت ها را ناآگاهی، غرض ورزی و برداشتهای نادرست از اندیشه های شریعتی دانست و گفت : بخش عمده این مخالفتها فاقد مبنای علمی و تحلیلهای منصفانه است.
۰ نفر