۲۰ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5674969
T T
۰ نفر
چین بر مواضع خود در قبال بحران کوزوو پافشاری می کند # پکن ، ایرنا: 20 خرداد 1378 برابر با 10 ژوئن 1999 سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد ، پکن بر مواضع خود در مورد شیوه حل بحران کوزوو ، پایدار است.
خانم " جانک چی یو " سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد ، در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل باید به استقلال و تمامیت ارضی یوگسلاوی اهمیت داده شود.
چین ازاینکه در این قطعنامه دخالت نیروهای بین المللی در کوزوو در فصل هفتم منشور سازمان ملل ذکر شود ناراضی است . این بند به این معناست کـــه ورود نیروهای بین المللی نیازی به رضایت بلگراد ندارد .
چین همچنین مایل است عملیات نیروهای بین المللی حداکثردر12 ماه پایان یابد اما در قطعنامه ذکر شده کـه عملیات ادامه خواهد یافت مگراینکه شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد.
چین از اینکه نیروی اعزامی به کوزوو مقید به همکاری با دادگاه بین المللی بررسی جنایات جنگی یوگسلاوی سابق شود ناراضی است . این دادگاه "اسلوبودان میلوسوویچ" رییس جمهوری یوگسلاوی و پنج تن از مقامهای بلندپایه صربستان را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی تحت پیگرد قانونی قرار داده است .
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت : این دادگاه باید استقلال خود را حفظ کند و ابزار دست قدرتها قرار نگیرد.
وی از شورای امنیت خواست در تصویب قطعنامه کوزوو ، تمامی جوانب مساله را بسنجد.
" جانک " همچنین از ناتو خواست بمباران های یوگسلاوی را فورا قطع کند.
۰ نفر