۹ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5673565
T T
۰ نفر
" یوسف بن علوی " خواستار گسترش مناسبات تهران - مسقط شد # تهران ، ایرنا: نهم خرداد 1378 برابر با 30 می1999 " یوسف بن علـوی" وزیر مشاور در امور خارجی عمان، مذاکرات خود با وزیر امور خارجه ایران را " خــوب و ثمــربخش " خواند و خواستار گسترش مناسبات تهران - مسقط شد.
وی که روز یکشنبه ، پس از مذاکره با همتای ایرانی خود با خبرنگاران گفتگو می کرد، اظهار داشت: ایران کشوری مهم در منطقه است که نقش زیادی در ثبات و امنیت منطقه ایفا می کند.
" بن علـــــوی " که حامل پیامی از سلطان قابوس برای آقای خاتمی بود درباره مفاد این پیام گفت: پادشاه عمان در این پیام بر حسن نیت مسقط در روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و نیز همکـاری های منطقه ای دو کشور تاکید کرده است.
وزیر مشاور در امور خارجی عمان خاطر نشان کرد: سلطان قابوس همچنین در پیام خود، از آقای خاتمی برای دیدار از مسقط دعوت کرده و متقابلا دعوت وی برای دیدار از ایران راپذیر فته است.
" کمال خرازی " وزیر امور خارجه ایران نیز روابط ایران و عمان را الگویی برای همکاری کشورهای منطقه توصیف کرد و گفت: روابط تهران - مسقط همواره در زمینه های دوجانبه و منطقه ای، ممتاز بوده است.
وی با اشاره به همکاریهای اقتصادی دو کشور اظهارداشت: همکاریهای بسیار خوبی میان ایـران و عمــان آغاز شده که از جمله آنها ساخت نیروگاه برق در عمان است که مقام های عمانی از پیشرفت آن راضی هستند.
وزیرامور خارجه ایـران در این زمینه به "پروژه های در دست بررسی " اشاره کرد و افزود: کمیسیون مشترک ایـران و عمـان فعالانه این طرحها را پیگیری می کند.
خرازی درباره همکاری های امنیتی و نظامی تهران - مسقط گفت : درحال حاضر یک کمیته دوستی نظامی میان دو کشور تشکیل شده است. این کمیته نشستی در عمان داشته است و احتمالا نشست بعدی آن در ایران خواهد بود. این نقطه آغاز است و مسلما ادامه پیدا می کند.
۰ نفر