۶ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5673167
T T
۰ نفر
امارات از فقدان موضع واحد کشورهای مسلمان در بحران کوزوو انتقاد کرد # اسلام آباد ، ایرنا : 6 خرداد 1378 برابر با 27 می1999 "شیخ عبدا.. بن زائد ال نهیــان" وزیر اطلاعــات و فرهنک امــارات عصر چهارشنبه از کشورهای مسلمان برای نداشتن یک موضع واحد در بحـــران کـوزوو انتقاد کرد.
این مقام اماراتی در پایان سفر سه روزه خود به پاکستان در گفت وگو با جمعی از خبرنگاران ضمن انتقاد از برخی کشورهای مسلمان برای ارسال پیامهای تبریک به " اسلوبودان میلوسویچ " رییس جمهوری یوگسلاوی افـزود : امت اسلامی در مورد بحران کوزوو دچار اختلاف نظر است.
وی افزود : کشورهای مسلمان یک فرصت خوب برای ایفای نقش در این بحـران را از دست داده اند.
شیخ عبدالله گفت: کشورش آماده است در تشکیل یک نیروی حافظ صلح بــرای کوزوو همکاری کند.
شیخ عبدالله همچنین از پوشش ضعیف خبری کشــورهای مسلمان از این بحران انتقاد کرد و گفت : بیشترین خبرها از منابع غـربی و درباره حملات هـــوایی ناتو منشتر شده است.
وی در مورد آزمایش های هسته ای پاکستان گفت : این آزمایش هــا موضـع کشورهای مسلمان در مقابل اسرائیل را تقویت می کند.
وی گفـــت : با هسته ای شدن پـــاکستان ، فشــار بر اسراییل دارای سلاح هسته ای بیشتر می شود که از همه سرزمین های اشغالی اعراب عقب نشینی کند.
وی طرح ساخت یک پالایشگاه یک میلیارد دلاری در پاکستان را یک گـام بزرک در جهت همکاری های دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجارت توصیف کرد.
وزیر اطلاعات و فرهنک امارات متحده عربی به دعوت " سید مشــاهد حسین " وزیر اطلاعات و توسعه رسانه های پاکستان برای سه روز به پاکستان سفر کرد.
۰ نفر