۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5670707
T T
۰ نفر
روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه روز همبستگی با مسلمانان کوزوو اعلام شد # تهران، ایرنا: 18 اردیبهشت 1378 برابر با هشتم مه 1999 آیت الله "جنتی" نماینده رهبر انقلاب و رییس ستاد مرکزی کمـک رسـانی جمهوری اسلامی ایران به مسلمانان کوزوو روز شنبه اعلام کرد، روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه ( 13 و 14 مه ) به عنوان روز همبستگی با مردم مسلمان کوزوو نــام گذاری شـده است .
جنتی که در جلسه ستاد مرکزی کمـک رسانی جمهوری اســلامی ایران در جـمع مسوولان سازمانها و نهادهای امداد رسانی و فرهنگی ـ خبری سخن می گفت، افزود: مردم ایران اسلامی در بحران های مختلفی که برای مسلمانان جهان پیش آمده به طور قابل ملاحظه ای فعال بودند و وظایف دینی و انقلابی خود راانجام داده اند.
وی افزود: امیدواریم در روزهای اعلام همبستگی نیز کمک های نقدی و جنسی بیشتری مطابق با نیازهایی که از سوی هلال احمر و کمیته امدادامام خمینی (ره ) اعلام می شود جمع آوری و در اختیار این مردم بی خانمان و مصـیبت دیده قـرار گیرد.
در این جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون آخرین تـحــولات کوزوو و وضعیت آوارگان مسلمان کوزوویی درباره وسعت بخشیدن به جریان کمـک رسـانی جمهوری اسلامی که از روزهای آغازین آوارگی مردم کوزو و بر اثر حمــلات ناتو شروع شده است ، تصمیمات لازم اتخاذ شد.
آیت الله "غیوری" نماینده ولی فقیه در هلال احمر جمهـوری اسـلامی ایران در این جلسه در مورد نحوه کمک رسانی و امداد رسانی که تاکنون انجــام شده توضیحاتی داد و گفت: در نظر است در آینده نیز محمـوله های امدادی بیشتری برای مسلمانان کوزوو ارسال شود.
۰ نفر