۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5670703
T T
۰ نفر
یک روزنامه نگار جمهوری آذربایجان ادعای بازداشت خود درایران راتکذیب کرد # بندرانزلی ، ایرنا: 18 اردیبهشت 1378 برابر با هشتم می1999 سردبیر روزنامه"اکسپرس" چاپ باکو ادعای بازداشت خود در ایران راتکذیب کرد.
غنیمت زاهداف روز شنبه دریک گفت وگوی مطبوعاتی دربندرانزلی گفت : برای آشنایی با ایران مدت 16 روز با روادید سیاحتی درایران بسر برده و علاوه براستان گیلان از شهرهای اردبیل ، تبریز و تهران نیز بازدید کردم .
وی افزود : طی این مدت بدون مجوز فعالیت خبرنگاری و هماهنگی بامسوولان جمهوری اسلامی مبادرت به تهیه خبر و گزارش نمودم ،اما هنگام خروج از مرز آستارا وقفه ای درخروجم ایجاد شد.
زاهداف خاطرنشان کرد :برغم نقص مدارک گذرنامه ای و نداشتن مجوز تهیه خبر توانسته است از مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در ایران و راهپیمایی ارامنه تهران گزارشهایی تهیه و ارسال کند.
سردبیر روزنامه اکسپرس در این مصاحبه خواستار گسترش روابط ایران با جمهوری آذربایجان بویژه در بخش وسایل ارتباط جمعی و خبری شد.
زاهداف تبلیغات مطبوعات جمهوری آذربایجان درزمینه بازداشت خود را ناشی از بی اطلاعی این رسانه ها دانست و اظهارداشت : مشکل روادید که ناشی ازبی اطلاع بودن از قوانین جمهوری اسلامی بوجود امده بود ، هم اکنون رفع شده و مانعی برای بازگشت وی وجود ندارد.
روزنامه های جمهوری آذربایجان در پی تاخیر خروج سردبیر روزنامه اکسپرس از ایران تبلیغات وسیعی را بر علیه جمهوری اسلامی در زمینه بازداشت وی شروع کرده اند .
سردبیر روزنامه"اکسپرس" قرار است عصر روز شنبه خاک جمهوری اسلامی ایران را ازطریق مرز آستارا ترک کند.
یک مقام مطلع تاکید کرد: علت تاخیر خروج زاهداف نداشتن روادید خبرنگاری و عدم هماهنگی با سفارت جمهوری اسلامی در باکو و وزارت فرهنک وارشاد اسلامی بوده است .
۰ نفر