۹ اردیبهشت ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5669474
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری آمریکا با افزایش بودجه بحران بالکان موافقت می کند # نیویورک ، ایرنا: نهم اردیبهشت 1378 برابر با 29 آوریل 1999 " بیل کلینتون " رییس جمهور آمریکا، با افزایش هزینه های ادامه عملیات در کوزوو ، که از مبلغ پیشنهادی قبلی وی به مراتب بیشتر می باشد ، موافقت خواهد کرد.
"جوزف لیبرمن" سناتور دمکرات ایالت "کنتیکات" ، روز چهارشنبه، پس از دیدار با "بیل کلینتون" رییس جمهور آمریکا و برخی اعضای کنگره،گفت : رییس جمهور آمریکا،با افزایش حقوق نظامیان آمریکایی فعال در جنک بالکان مخالفت نخواهد کرد.
دولت کلینتون، قبلا درخواست کرده بود، برای ادامه عملیات هوایی در کوزوو، تا آخر ماه سپتامبر (8 مهر) احتیاج به 5 میلیارد و 900 میلیون دلار بودجه اضطراری دارد.
جمهوریخواهان کنگره، در پی تقاضای رئیس جمهور ، خواستار دو برابر افزایش در بودجه درخواستی شده بودند، تا مبلغ اضافی برای افزایش حقوق نظامیان درگیر در عملیات کوزوو و موارد دیگر مصرف شود.
"لیبرمن" گفت: بدون شک لایحه موردانتظار مطمئنا مبلغی بیش از درخواست رییس جمهور را شامل می شود و کلینتون با آن موافقت خواهد کرد.
سناتور دمکرات "دیک دربین" گفت: رهبرجمهوریخواه کنگره،خواستار بودجه اضطراری بیش از حدی شده است .
وی افزود : کلینتون، برخورد خوبی با این پیشنهاد داشت و قطعا اهمیت آن را درک می کند.
"دربین" تصریح کرد : تنها مشکل این است، که اعضای کنگره در بررسی این لایحه، نباید اختیار را از دست بدهند و مبلغ تصویبی را تا حد غیرقابل قبولی بالا ببرند.
۰ نفر