۶ اردیبهشت ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5669147
T T
۰ نفر

اولین گروه از آوارگان کوزوو وارد اسپانیا شدند

۶ اردیبهشت ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5669147
اولین گروه از آوارگان کوزوو وارد اسپانیا شدند # مادرید، ایرنا: ششم اردیبهشت 1378 برابر با 26 آوریل 1999 اولین گروه از آوارگان منطقه کوزوو ، شامل یکصد و دو تن پناهجو ، بعداز ظهر روز یکشنبه، از یکی از اردوگاه های آوارگان در جمهوری مقدونیه، به مادرید پایتخت اسپانیا انتقال یافتند.
این تعداد از آوارگان کوزوویایی، توسط یک فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش اسپانیا،به یاپگاه نظامی "توره خون" مادرید منتقل و سپس در اردوگاهی در نزدیکی مادرید اسکان یافتند.
اکثر این تعداد، از آواره های کوزوو را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند "مانوئل پیمنتل" وزیر کار و امور اجتماعی اسپانیا، گفت: این تعداد از آوارگان، بنابر تمایل شخصی و به صورت داوطلبانه به اسپانیا انتقال یافتند منابع خبری اسپانیا، روز شنبه، اعلام کردند: آوارگان کوزوو،تمایلی برای انتقال به اسپانیا ندارند و با موقعیت جغرافیایی این کشور آشنا نیستند.
دولت اسپانیا در نظر دارد، تا هشت هزار تن از آوارگان منطقه کوزوو را با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و صلیب سرخ ، برای اسکان موقت به این کشور منتقل نماید.
اسپانیا، با انتقال 400 تن از نظامیان این کشور به جمهوری آلبانی ، درصدد احداث یک اردگاه آوارگان به ظرفیت پنج هزار نفر در خاک این جمهوری می باشد.
دولت اسپانیا، با واگذاری هشت فروند هواپیماهای جنگنده شکاری و لجستیکی ، در جنک متحدین (ناتو) علیه یوگسلاوی مشارکت دارد.
۰ نفر