۲۲ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5667312
T T
۰ نفر

پادشاه اردن وارد ابوظبی شد

۲۲ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5667312
پادشاه اردن وارد ابوظبی شد # ابوظبی ،ایرنا: 22 فروردین 1378 برابر با 11 آوریل 1999 ملک عبد ا.. پادشاه اردن در چارچوب سفر به چند کشور منطقه وبرای دیدار رسمی 3 روزه از امارات عربی متحده ، امروز (یکشنبه ) در راس هیاتی از مسقط وارد ابوظبی شد ومورد استقبال شیخ زاید بن سلطان ال نهیان رییس امارات عربی متحده قرار گرفت.
به گفته منابع رسمی امارات ، عبدا.. در دیدار با شیخ زاید مسایل وتحولات جاری در سطح منطقه ای ، عربی و بین المللی را مورد بحث وبررسی قرار می دهد.
ملک عبد ا.. در چارچوب سفر به چند کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس هفته گذشته از عربستان دیدن کرد و روزشنبه وارد مسقط شد وبا رهبران این کشورها پیرامون روابط دو جانبه ، همکاری های اقتصادی ومسایل مورد توجه مشترک گفت وگو کرد.
این اولین سفر خارجی عبد ا.. از زمان تصدی پادشاهی اردن در 18 بهمن گذشته پس از درگذشت پدرش شاه حسین به شمار می رود.
تعدادی از شاهزادگان ، نخست وزیر ، رییس دفتر دربار ، وزیر امور خارجه وشماری دیگر از مقام های اردنی ، پادشاه این کشور را در این سفر همراهی می کنند.
گفتنی است که رانیا عبد ا.. همسر پادشاه اردن برای انجام اولین دیدار رسمی از امارات از زمان اعطای لقب " ملکه " به وی روزشنبه وارد ابوظبی شد ومورد استقبال همسر شیخ زاید قرار گرفت.
قابل ذکر است که جانبداری اردن از عراق در اشغال نظامی کویت در اوت 1990 سبب تیرگی روابط اردن با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شد اما امارات اولین کشور عضو این شورا بود که در سال 1991 وپس از ازاد سازی کویت ممنوعیت ورود اردنی ها به امارات را لغو وپروازهای متقابل با اردن برقرار نمود واجازه ورود صادرات اردن به ویژه میوه به امارات را داد.
امارات پس از درگذشت شاه حسین و روی کار امدن فرزندش عبد ا.. برای تقویت ذخایر ارزی اردن ، مبلغ 150 میلیون دلار به عنوان سپرده بلند مدت نزد بانک مرکزی این کشور قرار داد.
امارات همچنین اعلام کرد این کشور در راستای کمک به اقتصاد اردن اقدام هایی از جمله لغو تمام یا بخشی از بدهی های اردن به امارات ، اتخاذ خواهد کرد.
*ی *
۰ نفر