۱۴ بهمن ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5659058
T T
۰ نفر
یک نماینده مجلس لبنان ، از استواری جمهوری اسلامی ایران تجلیل کرد # بیروت، ایرنا: 14 بهمن 1379 برابر با دوم فوریه 2001 یک نماینده مجلس لبنان گفت : جمهوری اسلامی ایران ، باوجود همه توطئه ها محکم و استوار ایستاده است. " عبدالله قصیر"، نماینده حزب الله در مجلس لبنان، که با خبرنگار ایرنا در بیروت سخن می گفت ، در توضیح "اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای ملت -های منطقه و جهان اسلام" گفت : انقلاب اسلامی به این دلایل برای جهان اسلام و ملتهای منطقه مهم است : 1 ـ انقلاب اسلامی با سرنگون کردن نظام شاهنشاهی قدرت ملتها را در تغییر مسیر آینده جامعه بویژه با داشتن رهبر فرزانه و مخلص به اثبات رساند.
2 ـ پیروزی انقلاب و برپایی نظام جمهوری اسلامی توانایی اسلام در تاسیس نظام حکومتی و اداره امور جامعه در جهان معاصر را در اذهان زنده کرد. 3 ـ انقلاب ، امید به پیروزی الهی را در مردم به وجود آورد و این که حتی در شرایط دشوار و نداشتن حمایت جهانی ، خداوند ، ملتهای ایثارگر را پیروز می کند. 4 ـ انقلاب با طرح شعارهای اسلامی و حمایت از موضوع فلسطین و قدس و خیزش ملتهای عربی و اسلامی ، اسلام را که دین مبارزه است ، به صحنه هماوردی با دشمن صهیونیستی کشاند. قصیر، در ادامه این گفت و گو گفت : مقاومت اسلامی در لبنان و انتفاضه فلسطین نشانه های روشنی از بیداری اسلامی است که الهام گرفته از مبانی انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی (ره ) و جانشین به حق ایشان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله ) می باشد. قصیر گفت : تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ، دارای جایگاه مهم و راهبردی در منطقه است و می تواند بر معادلات سیاسی و موازنه نظامی خاورمیانه تاثیر بگذارد. از این رو ، باوجود همه توطئه های اقتصادی ، سیاسی و نظامی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی سربلند و استوار ایستاده است و توطئه های دشمنان هرگز نتوانست مانع تاثیرگذاری این کشور بر منطقه شود. این نماینده مجلس لبنان افزود : روابط قوی جمهوری اسلامی با همسایگانش و کشورهای جهان نشان از جایگاه جغرافیایی، سیاسی و نظامی مهم ایران دارد.
عبدالله قصیر، در پایان گفت : گفت و گوی تمدنها ، که جمهوری اسلامی از موضع قوی در صحنه جهانی منادی آن است ، نشان می دهد که ، اسلام توانایی گفتمان با همه ادیان و اندیشه ها را از موضع قدرت دارد و پاسخ به کسانی است که ، اندیشه برخورد تمدنها و حذف تمامی افکار و اندیشه ها را در سر می پرورانند. * *815
۰ نفر