۸ دی ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5655089
T T
۰ نفر
برگزاری نماز عید سعید فطر در واشنگتن و حومه # واشنگتن ، ایرنا: هشتم دی 1379 برابر با 28 دسامبر 2000 مسلمانان آمریکا ، روزچهارشنبه به وقت محلی با شرکت در مراسم نماز عید سعید فطر، مراتب شکرگزاری خود را به درگاه احدیت ، باشکوه تر از سالهای قبل به جای آوردند.
در واشنگتن و حومه ، دهها هزار تن از مسلمانان آمریکایی و کشورهای مختلف از جمله ایران، پاکستان، افغانستان و نیز کشورهای عربی، در چندین نقطه شهر در مساجد و مراکز اسلامی، به برپایی نماز عید، اهتمام ورزیدند.
در مرکز تعلیمات اسلامی (آی ئی سی ) واقع در پوتومک مریلند ، نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام سید "محمد حجازی" امام این موسسه،با حضور مسلمانان منطقه برگزار شد.
مراسم نماز عید همچنین در مرکز شهر واشنگتن و به امامت "محمدالعاصی" در مقابل مرکز اسلامی برگزار شد.
آقای عاصی پس از اقامه نماز، طی خطبه ای به مسائل روز دنیای اسلام، از جمله کشتار مسلمانان در فلسطین بدست سربازان رژیم اشغالگر قدس ، اشاره کرد.
در مرکز اهل البیت در ویرجینیا نیز نماز فطر به امامت آیت الله "مصباح زاده" برگزار شد و عده کثیری از مسلمانان منطقه در این مراسم عبادی شرکت کردند.
تقارن عید فطر با میلاد حضرت مسیح (ع)، موجب شد که رسانه های آمریکایی با شرح و تفصیل بیشتری از این گردهم آیی های باشکوه در سراسر آمریکا ، یاد کنند.
*817* 807 *
۰ نفر