۴ دی ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5654827
T T
۰ نفر
فرقه ژاپنی " اوم " به تقویت فعالیتش از طریق اینترنت متهم شد # توکیو ، ایرنا: چهارم دی 1379 برابر با 24 دسامبر 2000 فرقه بودایی "اوم" ، که به دخالت در انتشار گاز مرگبار " سارین " در ژاپن متهم است ، بار دیگر در مظان فعالیت برای گسترش حوزه نفوذش از طریق اینترنت قرار گرفت.
سازمان بازرسی امنیت عمومی ژاپن، در گزارشی که روز یکشنبه در رسانه های محلی منتشر شد ، گفت : این فرقه هنوز برای جامعه ژاپن تهدید محسوب می شود.
بر اساس این گزارش ، این ضرورت وجود دارد،که فرقه اوم همچنان تحت نظارت قرار داشته باشد.
کمیته بازرسی امنیت عمومی ژاپن، از بهمن ماه گذشته تصمیم گرفت،تا برای درهم شکستن فعالیتهای فرقه اوم ، به ماموران امنیتی اجازه بازرسی از امکانات این فرقه را بدهد.
طبق این مصوبه ، که در آن مدت زمان بازرسی سه سال پیش بینی شده ، به سازمان امنیت عمومی و پلیس اجازه داده شده، تا هر زمانی که ضروری دانستند ، از تاسیسات و مراکز این فرقه بودایی بازرسی کنند.
دولت ژاپن ، فرقه اوم را به دست داشتن در انفجار گاز سمی در ایستگاه قطار زیرزمینی توکیو و " ماتسوموتو " در استان ناگانو متهم کرده، که 18 کشته و افزون بر پنج هزار و 500 مجروح برجای گذاشت.
فرقه اوم، با وجود جنک روانی شدیدی که از چهار سال پیش علیه آنان در ژاپن تدارک دیده شده، گفته می شود، هنوز یک هزار و 200 پیرو دارد.
" شوکو آساهارا " 43 ساله که هویت واقعی او " شیزواو ماتسوموتو " است، رهبری این فرقه را در دست داشته است.
آساهارا ، به اتهام صدور فرمانهایی مبنی بر قتل شماری از پیروانش و انفجار گاز مرگبار سارین در قطار زیرزمینی، هم اکنون در زندان بسر می برد.
806
۰ نفر