۴ دی ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5654772
T T
۰ نفر
گفت و گو با "معین الدین حیدر" وزیر کشور پاکستان # اسلام آباد ، ایرنا: چهارم دی 1379 برابر با 24 دسامبر 2000 وزیر کشور پاکستان معتقد است که به رغم برخی " مشکلات کوچک " ، روابط تهران - اسلام آباد رو به پیشرفت و گسترش است .
" معین الدین حیدر" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار "ایرنا" در اسلام آباد، از سطح کنونی روابط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ابراز رضایت کرد ولی در عین حال گفت که "این روابط باید گسترش یابد." وی اظهار داشت : ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مسلمان و همسایه دارای قرابتها و مشترکات زیادی هستند و همین مشترکات می تواند پایه و زمینه مناسبی برای توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور باشد.
وی گفت: پس از دیدارهایی که ارتشبد "پرویز مشرف" رییس اجرایی پاکستان در تهران، نیویورک و دوحه با آقای "خاتمی" رییس جمهوری اسلامی ایران داشت، ارتباطات و مناسبات دو کشور از تحرک بیشتری برخوردار شده است.
"معین الدین حیدر" افزود: دولت پاکستان از نتایج این ملاقاتها بسیار خرسند است و هم اکنون مبادله هیاتهای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور جریان دارد و کمیسیون های مشترک نیز در بخش های تخصصی خود بر اساس زمانبدی توافق شده کارها و مذاکراتشان را انجام می دهند.
وی تاکید کرد: با فضای مثبتی که هم اکنون در روابط دو کشور حاکم شده، به طور قطع "مشکلات کوچک" موجود میان پاکستان و ایران نیز حل خواهد شد.
وزیر کشور پاکستان در پاسخ به این سوال که "مشخصا منظور شما از مشکلات کوچک چیست ؟" گفت: حمله به خانه فرهنک ایران در لاهور و مولتان که با وجود گذشت مدت طولانی، متاسفانه هنوز نتایج این دو پرونده مشخص نشده و این یکی از مشکلات است .
" معین الدین حیدر " در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "چرا تاکنون پرونده ترور اتباع ایرانی در پاکستان به نتیجه نرسیده است ؟" اظهارداشت: نظام قضایی در پاکستان کند و سست است واین طولانی شدن فقط در مورد پرونده اتباع ایرانی نبوده بلکه متاسفانه سایر پرونده های قضایی نیز در پاکستان به این سرنوشت دچار هستند.
" معین الدین حیدر" مسایل مربوط به قاچاق مواد مخدر و کالا در مناطق مرزی دو کشور و همچنین موضوعات مربوط به استرداد مجرمین را از دیگر "مشکلات کوچک" موجود میان دو کشور خواند.
وی درعین حال گفت: من کاملا مطمئنم که همه این مسائل با توجه به حسن نیت دو طرف با گفت وگو و مذاکره قابل حل است و انشاء الله در آینده نزدیک حل خواهد شد.
وزیر کشور پاکستان افزود: از آقای "موسوی لاری" وزیر کشور ایران برای دیدار از پاکستان دعوت کرده ام و قرار است من هم برای گفت و گو با مقامهای جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کنم.
* 803 *
۰ نفر