۲۳ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5653668
T T
۰ نفر
ورود سرمایه خارجی به ایران ، به ارتقای سطح فناوری کمک می کند # تهران ، ایرنا: 23 آذر 1379 برابر با 13 دسامبر 2000 معاون برنامه ریزی ، توسعه و نوسازی وزارت معادن و فلزات ایران گفت: برای صنعتی شدن سرمایه یک نیاز اساسی است ، اما با بسترسازی ورود سرمایه خارجی ، می توان به ارتقای سطح فناوری نیز کمک کرد.
محمدجعفر اسلامی روز چهارشنبه در همایش " دستاوردهای تحقیق و پژوهش در معادن ، صنایع معدنی ، فراوری و متالورژی " در تهران افزود: تحول صنعتی در ایران یک اجبار است ، اما این تحول ، نیازمند فرهنک صنعتی است.
وی افزود: در بسیاری از کشورها فرهنک صنعتی به وجود نیامده و ایران نیز کم و بیش همین وضعیت را دارد.
وی نشانه های این وضیعت را ، سهم پایین صنعت در تولید ناخالص داخلی، پایین بودن سطح اشتغال صنعتی ، رقم ناچیز صادرات غیرنفتی ، سهم ناچیز سرانه از تجارت جهانی با توجه به توانمندی های ایران بیان کرد.
اسلامی با بیان اینکه با توسعه صنعتی بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی حل می شود، گفت: با توجه به برخی مشکلات چون مشکل اشتغال ، پایین بودن تولید ناخالص ملی ، پایین بودن سطح رفاه ملی و لزوم بدست آوردن جایگاه جهانی در خور ، سرعت بخشیدن به توسعه صنعتی یک ضرورت است.
به گفته اسلامی سرعت و روند صنعتی شدن در عصر فناوری ، راهی جز پژوهش و فناوری ندارد ضمن آنکه برای کوتاه کردن این مسیر هم استفاده از فن آوری اطلاعات ، الزامی است.
* 813 ** 804 *
۰ نفر