۲۳ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5653645
T T
۰ نفر
سفیر چین در تهران با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد # تهران ، ایرنا: 23 آذر 1379 برابر با 13 دسامبر 2000 "سون بی گان" سفیر چین در تهران، روز چهارشنبه با "مهدی کروبی" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار، کروبی با اشاره به مشترکات فراوان و تاریخ طولانی روابط ایران و چین ، از این کشور بعنوان یکی از نزدیکترین دوستان جمهوری اسلامی ایران نام برد و برآمادگی تهران جهت گسترش روابط با چین در تمامی زمینه ها تاکید کرد .
وی همچنین ضمن اشاره به نقش و جایگاه مجلس در دو کشور به بررسی تاثیر فراوان روابط مجالس در روابط همه جانبه میان دولتها پرداخت و آمادگی مجلس شورای اسلامی را جهت گسترش روابط پارلمانی با چین اعلام کرد .
رئیس مجلس شورای اسلامی هم چنین با محکوم کردن جنایات صهیونیستها علیه ملت مسلمان فلسطین از افکار عمومی جهانیان خواست که صهیونیستها را برای متوقف کردن جنایاتشان تحت فشاربیشتری قراردهند.
سفیر چین نیز با اشاره به جایگاه حساس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان ،توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف را از سیاستهای ترسیم شده پکن خواند و بر آمادگی کشورش جهت گسترش روابط در همه زمینه ها تاکید کرد.
وی همچنین خواستار همکاری بیشتر پارلمانی بویژه درمجامع بین المللی میان مجلس شورای اسلامی و کنگره ملی خلق چین شد و آمادگی مجلس این کشور جهت استقبال از هیئتهای پارلمانی را اعلام کرد .
* 802 * * 800 *
۰ نفر