۱۴ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5652690
T T
۰ نفر

استاندار خراسان راهی جمهوری خلق چین شد

۱۴ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5652690
استاندار خراسان راهی جمهوری خلق چین شد # مشهد ، ایرنا 14 آذر 1379 برابر با چهارم دسامبر 2000 استاندار خراسان (شمال شرقی ایران ) روز دوشنبه در راستای سفر تیرماه گذشته سید محمد خاتمی ریاست جمهوری ایران به چین راهی این کشور شد.
این سفر به همت نهاد ریاست جمهوری ایران و کمیسیون مشترک ایران و چین صورت می گیرد.
رییس روابط عمومی استانداری خراسان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استاندار خراسان را در این سفر یک هیات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به استان مسلمان نشین خود مختار " سین کیانک " جمهوری خلق چین همراهی می کنند.
"علیرضا سنجی" برخی از اهداف سفر را با توجه به مجموع پتانسیل ها و توانمندی ها "صدور خدمات فنی و مهندسی"، "سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و فرآوری"، "برقراری خط پروازی جهت توسعه روابط گردشگری"، "ایجاد دفتر نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در مرکز این استان "ارومچی" عنوان کرد.
سنجی همچنین "صدور کالاهای مورد نیاز منطقه"، "برگزاری نمایشگاه بازرگانی در اورمچی" و "عقد قرارداد خواهر خواندگی بین شهرهای مشهد و ارومچی" را از دیگر اهداف این سفر اعلام کرد.
وی ضرورت های این سفر را "لزوم برقراری و توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها خصوصا کشورهای مسلمان"، "تاکید ریاست جمهوری به برقراری روابط با منطقه مسلمان نشین "سین کیانک"، ذکر کرد.
سنجی برخورداری جمهوری خلق چین از مزایایی مهمی چون "جمعیت زیاد و بازار مصرف بالا"، "ذخایر طبیعی فراوان مانند جنگلها و معادن"، "نیروی کار ارزان و فراوان" و "تولید انبوه محصولات کشاورزی و دامپروری" را از دیگر دلایل این سفر ذکر کرد.
وی گفت : با توجه به وجود مشترکات بین دو کشور و به دلیل هم مرزی این منطقه با کشورهای تاجیکستان، افغانستان و پاکستان پیرامون مسایل فرهنگی و زبانی با این کشور بحث و گفت وگو می شود.
سنجی اعضای هیات اعزامی را علاوه بر استاندار خراسان، فرماندار شهر مشهد، مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان، نماینده امور خارجه مستقر در خراسان، مدیر ایرانگردی و جهانگردی خراسان، مدیریت صنایع و معادن مرکز توسعه صادرات ایران، معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، و معاون دبیر کمیسیون مشترک ایران و چین ذکر کرد.
* 812 * * 804 *
۰ نفر